طرح بیمه دام و طیور در انزلی اجرا شود

میرغضنفری در جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزا فوق حاد پرندگان خواستار اجرای طرح بیمه دام و طیور بصورت پایلوت در انزلی شد .

به گزارش خبرگزاری شبستان از انزلی، «اسماعیل میرغضنفری » امروز (سه شنبه، 6 آبان ) در جلسه ستاد پیشگیری از آنفولانزا حاد پرندگان اظهار داشت: ادارات جهاد کشاورزی و دامپزشکی به عنوان متولی این طرح را پیگیری کرده و بخشداری و دهیاران نیز در این زمینه همکاری لازم را با این ادارات داشته باشند.

 

فرماندار بندرانزلی با تاکید بر اجرای بیمه دام و طیور گفت: این بیمه به روستائیان اطمینان خاطر می دهد تا به هنگام بروز مشکل و مشاهده بیماری در بین طیور خانگی، بدون پنهان کاری این امر را گزارش کرده و از طریق بیمه خسارت خود را دریافت کنند.

 

وی با بیان اینکه امسال به دلیل ویروس کرونا حساسیت بیشتری در این زمینه وجود دارد تصریح کرد: در حال حاضر تشخیص انواع بیماری های ویروسی مانند سرماخوردگی فصلی، کرونا، آنفولانزای فوق حاد پرندگان و ... دشوار بوده و نیازمند معاینه دقیق بالینی و انجام آزمایش های تخصصی کادر درمان است.

 

وی افزود: بسیاری از گردشگرانی که به این شهر سفر می کنند به علت عدم رعایت پروتکل های بهداشتی کار را برای دستگاههای متولی سخت تر می کنند.

 

میر غضنفری در ادامه با اشاره به اینکه باید با شکارچیان غیرقانونی برخورد قاطع کرد، اظهار داشت: باید جلوی آن دسته از شکارچیانی که برای تفریح و روزمرگی اقدام به شکار می کنند گرفته شود.

وی از اداره صنعت، معدن و تجارت و سایر دستگاههای اجرایی ازجمله شبکه بهداشت، اداره جهادکشاورزی و شبکه دامپزشکی خواست با درنظرگرفتن موارد قانونی نظارت دقیقی بر بازارهای محلی داشته باشند.

 

وی متذکر شد: اداره کل بنادر و دریانوردی استان گیلان و اداره کل گمرکات انزلی نیز به دلیل قرار گرفتن در کرانه ساحلی از پرسنل خود بخواهند هرگونه موارد مشکوک را به دستگاههای متولی گزارش دهند.

 

میرغضنفری خاطرنشان کرد: فعالان عرصه رسانه ای، فضای مجازی و سازمان های مردم نهاد نیز همچون گذشته ازظرفیت حرفه ای و تخصصی خود در راستای آگاهی بخشی به مردم استفاده کنند.

 

لازم به ذکر است، از دوسال گذشته تاکنون موردی مبنی بر وجود آنفولانزای فوق حاد پرندگان در انزلی گزارش نشده است.

کد خبر 987352

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha