ضرورت حمایت همه جانبه از نخبگان دانش آموز

نخبگان نوجوان جایزه سال البرز بر ضرورت حمایت از استعدادهای علمی و فنی دانش آموزان تاکید کردند.

«افرا حاجی مرادی»، برگزیده پنجاه و هشتمین همایش ملی دانش آموزی سال جایزه بنیاد البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان با بیان اینکه از ابتدای کودکی تاکنون موفقیت‌های خوبی را در زمینه علمی، فرهنگی، مذهبی، ورزشی و ... داشته‌ام، اظهار کرد: کسب مدال طلای قهرمانی مسابقات المپیاد شیمی در روسیه از جمله دستاوردهایم در سطح علمی بوده است.


وی همچنین به کسب رتبه اول مسابقات قرآن در سطح مدارس استان اصفهان طی سال‌های متوالی اشاره کرد و گفت: در مسابقات دانش آموزی نیز رتبه سوم را در سطح کشور کسب کرده‌ام.


برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: برای مشارکت در همایش ملی دانش آموزی بنیاد البرز فراخوان اعلام کردند، من نیز آثار و رتبه‌های خود را برای این مسابقات ارسال و پذیرفته شدم.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در پایه دهم در مدرسه فرزانگان امین مشغول به تحصیل هستم، ابراز داشت: اینکه استعدادهای دانش آموزان توسط بنیاد البرز دیده می‌شود بسیار قابل توجه است، ضروری است که دیگر نهادها نیز به این مساله توجه داشته باشند تا انگیزه ادامه راه برای نخبگان در کشور به وجود آید.


حاجی مرادی تصریح کرد: اقدامات بنیاد البرز بازی برد بردی برای نخبگان و سازندگی و توسعه کشور خواهد بود.


«یلدا سواری»، دیگر برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز نیز در این ارتباط با بیان اینکه در رشته ریاضی فیزیک تحصیل کرده است، اظهار کرد: در زمینه علمی در جشنواره‌های خوارزمی و ابن سینا شرکت کرده و رتبه‌های خوبی را به دست آوردم.


وی همچنین به ثبت اختراع خود در حوزه شیمی با عنوان شناساگر اسید و باز اشاره کرد و گفت: در زمینه فرهنگی و مذهبی نیز همواره فعال بوده و جزء 30 قرآن کریم را حفظ کرده است.


این برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: راه سختی را در پیش داریم، تازه ابتدای راه هستیم و برای ادامه راه نیازمند حمایت‌های بیشتری از سوی مسئولان هستیم.


وی اضافه کرد: اقدام بنیاد البرز برای تشویق دانش آموزان در زمینه ادامه راه خود در حوزه علم و دانش ارزنده است و ضروری است که دیگر نهادها نیز به این مهم توجه داشته باشند.

 

«حسین امینی»، دیگر برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز که در رشته ساخت و ساز طلا و جواهر فعالیت دارد، اظهار کرد: در زمینه ساخت طلا و جواهرات و طراحی طرح‌های جدید در مسابقات استانی رتبه اول و در مسابقات کشوری رتبه سوم را کسب کرده‌ام.


وی با بیان اینکه در حال حاضر در دانشگاه میبد یزد در رشته ساخت و طلا مشغول تحصیل هستم، ابراز داشت: طی چند ماه آینده در المپیاد جهانی ساخت طلا شرکت خواهم کرد.


برگزیده همایش ملی دانش آموزی پنجاه و هشتمین سال جایزه بنیاد البرز اضافه کرد: از بنیاد فرهنگی البرز به دلیل تجلیل و اینکه به یاد ما بوده قدردانی می‌کنیم و امیدواریم بتوانیم در آینده نیز مقامات خوبی را در این زمینه به دست آوریم.


وی اضافه کرد: در صورت نیاز برای ساخت طرح‌ها و ظریف کاری در بقاع متبرکه همکاری خواهم داشت.


گفتنی است در پنجاه و هشتمین همایش جایزه بنیاد البرز که به صورت ویدیو کنفرانس و همزمان با سراسر کشور در اصفهان برگزار شد  از سه نفر از دانش آموزان نخبه استان اصفهان که در عرصه ملی و جهانی موفق به کسب رتبه شده بودند، تجلیل شد.

کد خبر 987355

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha