​اجرای طرح غربالگری سرطان بانوان در گلستان

​نصرتی گفت: بانوان کارمند بیش از ۴۰ سال، وابستگان درجه یک بانوان دچار سرطان پستان، بانوان سرپرست خانوار و غیره مورد مشمول طرح غربالگری سرطان بانوان استان گلستان هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از گرگان، «احمد نصرتی» شامگاه امروز (سه شنبه 6 آبان) در گفتگو با خبرنگاران اظهار کرد: از بانوان استان گلستان در چهار گروه مختلف تحت پوشش اجرای طرح غربالگری سرطان پستان بانوان قرار می گیرند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان ادامه داد: هر چند شیب سرطان رو به افزایش است ولی تا 70 درصد می توانیم از شیوع آن پیشگیری کنیم.

 

نصری بیان کرد: در اجرای طرح غربالگری چهار گروه هدف در نظر گرفته شده است که گروه نخست بانوان دستگاه های اجرایی بیش از 40 سال است که یک هزار و 485 نفر تاکنون شناسایی شده است.

 

وی افزود: گروه دوم بستگان درجه یک بیماران خانم با تشخیص سرطان پستان براساس اسناد پزشکی است که در بیمارستان ها قرار دارد که تاکنون یک هزار و 947 نفر شناسایی شدند.

 

مدیر درمان تامین اجتماعی گلستان ابراز داشت: گروه سوم زنان سرپرست خانوار استان گلستان دارای دفتر چه تامین اجتماعی است که تاکنون دو هزار و 446 نفر شناسایی شده است.

 

نصرتی بیان کرد: گروه چهارم بانوان 40 تا 69 سالی است که به مراکز تامین اجتماعی مراجعه کردند که در این طرح غربالگری می شوند.

کد خبر 987378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha