ظرفیت و امکانات مساجد در مقابله با کرونا به کار گرفته شود

​حجت‌الاسلام ساداتی با تاکید بر تحقق منویات مقام معظم رهبری برای آموزش همگانی درباره مقابله با کرونا، گفت: لازم است، مساجد با توجه به ظرفیت‌ها و امکاناتی که در اختیار دارند، برای پیشگیری از این ویروس تلاش کنند.

حجت الاسلام «سید محسن ساداتی» در گفت و گو با خبرنگار گروه مسجد و کانون های مساجد خبرگزاری شبستان با اشاره به ضرورت تحقق منویات مقام معظم رهبری مبنی بر «آموزش همگانی درباره راه های شیوع و شیوه‌های پیشگیری ویروس کرونا به صورت محله ‌محور و با استفاده از ظرفیت مساجد و بسیج» که در جلسه دیدار حضوری با رئیس جمهوری و اعضای ستاد ملی مقابله با کرونا بر آن تاکید داشتند، اظهار کرد: لازم است، مساجد با توجه به ظرفیت ها و امکاناتی که در اختیار دارند، برای آموزش مردم برای پیشگیری از این ویروس تلاش کنند.

 

امام جماعت مسجد مریم حوری (واقع در خیابان پیروزی،خیابان پاسدار گمنام)، بیان کرد: در حال حاضر که بنا بر تاکیدات ستاد ملی مبارزه با کرونا امکان اقامه نماز جماعت در مسجد فراهم نیست، اما ما در برنامه ها و جلساتی که در مسجد با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار می شود، تلاش می کنیم که از حضور پزشکان و پرستاران به منظور آگاه سازی مردم از این ویروس و راهکارهای لازم برای مهار آن بهره ببریم.

 

وی تصریح کرد: همچنین  از زمان شیوع ویروس کرونا تاکنون ایستگاه «سلامت» در مقابل این مسجد برپا است و ضمن اینکه در ایستگاه در زمینه توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده به مردم خدمت رسانی می شود، سعی کرده ایم با توزیع بروشور محتواهای آموزشی پیرامون ویروس کرونا به مردم ارایه دهیم.

 

امام جماعت مسجد مریم حوری افزود: از ابتدای سال تاکنون در راستای رزمایش مواسات و کمک های مومنانه در 4 مرحله بسته های معیشتی میان نیازمندان و آسیب دیدگان بیماری کرونا پخش شده است، که این بسته های معیشتی در میان 160 نیازمند تحت پوشش خیریه مسجد و تعداد دیگری از نیازمندان تازه شناسایی شده توزیع شده است.

 

حجت الاسلام ساداتی ابراز کرد: فعالان بسیجی این مسجد هم از همان ابتدای این بحران در چندین مرحله اقدام به ضدعفونی معابر و خیابان های محله کرده اند.

 

وی به رویکردها و برنامه های مسجد مریم حوری در قبل از بحران کرونا هم اشاره کرد و گفت: کرسی های تلاوت قرآن کریم پنج سال است که دوشنبه هر هفته در این مسجد با حضور قاریان بین المللی برگزار و با استقبال بی نظیر نوجوانان و جوانان روبرو می شود. علاوه بر آن مراسم اعتکاف این مسجد همه ساله با استقبال گسترده نوجوانان وجوانان برگزار می شد.

 

 حجت الاسلام ساداتی ادامه داد: از زمان شیوع ویروس کرونا نیز سعی کرده ایم برنامه های فرهنگی و نیز محتواهای آموزشی را از طریق کانال مسجد به مخاطبان ارایه دهیم.

 

امام جماعت مسجد مریم حوری با اشاره به تاریخچه تاسیس این مسجد از سال 1345 تاکنون خاطرنشان کرد: با توجه به فضای کوچک این مسجد شش سال پیش با خریداری مغازه مجاور فضای مسجد را با کمک خیرین با اعتباری بالغ بر یک میلیارد تومان افزایش دادیم.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

کد خبر 987415

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha