۱۳۰ مجوز کانون‌های مساجد به صورت الکترونیکی صادر شد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری هرمزگان گفت: در ۲ هفته گذشته بیش از ۱۳۰ مجوز الکترونیکی فعالیت کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد صادر شد.

حجت‌الاسلام «احمد پهلوانی» ظهر امروز (7 آبان ماه) در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس اظهار کرد: از سال 1372 کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کار خود را با یک مصوبه آغاز کردند.

 

وی با ذکر این نکته که در تمام کشور بیش از 25 هزار واحد کانون فرهنگی و هنری مساجد فعالیت می‌کنند، عنوان کرد: اساس‌نامه این کانون‌ها در اواخر سال 1397 در شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب شد.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان با ذکر این نکته که کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد از 2 سال گذشته دارای یک هویت جدیدی شدند، تصریح کرد: بر اساس دستورالعمل موجود، شورای سیاست‌گذاری متشکل از چندین وزیر و تعدادی از دستگاه‌های فرهنگی در مرکز ایجاد شده است.

 

حجت‌الاسلام پهلوانی ادامه داد: در استان هرمزگان نیز شورای هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری به ریاست نماینده ولی‌فقیه در استان هرمزگان و عضویت فرمانده سپاه امام سجاد (ع)، سازمان تبلیغات اسلامی هرمزگان، اداره کل اوقاف هرمزگان و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی هرمزگان تشکیل شد.

 

در هشت سال گذشته همواره میزبان رویدادهای ملی بوده‌ایم

وی با بیان اینکه استان هرمزگان طی هشت سال گذشته همواره میزبان رویدادهای ملی بوده است، خاطرنشان کرد: میزبانی جشنواره «سرود ملی روستایی» به مدت سه سال، میزبانی جشنواره «قرآن» و میزبانی نمایشگاه «توانمندی روستا و عشایر» از جمله رویدادهای ملی بود که در این مدت برگزار شد.

 

حجت‌الاسلام پهلوانی خاطرنشان کرد: بر اساس دستورالعمل، مجوز فعالیت کانون‌ها به صورت الکترونیکی و در کمترین زمان باید صادر شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان با ذکر این نکته که در 2 هفته گذشته بیش از 130 مجوز الکترونیکی صادر شده است، اظهار کرد: سامانه‌ای تحت عنوان سامانه «بچه‌های مسجد» تمام این کانون‌ها را ثبت کردیم.

 

74 درصد کانون‌های مساجد هرمزگان در مناطق روستایی فعالیت می‌کنند

حجت‌الاسلام پهلوانی با بیان اینکه بیش از هزار و 57 کانون فرهنگی و هنری در سطح استان هرمزگان به غیر از قشم فعالیت می‌کنند، تشریح کرد: 74 درصد از کانون‌های فرهنگی و هنری در مناطق روستایی و 268 کانون نیز در مناطق شهری فعالیت می‌کنند.

 

وی ادامه داد: 100 نفر از مدیران کانون‌های استان هرمزگان دارای مدرک کارشناسی ارشد و 480 نفر دارای مدرک تحصیلی کارشناسی هستند.

 

استان هرمزگان در مسابقات کشوری کانون‌های مساجد، در 2 رشته رتبه برتر را کسب کرد

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان با اشاره به این نکته که 136 هزار و 40 نفر از مردم هرمزگان از طریق سامانه «بچه‌های مسجد» اقدام به ثبت‌نام و عضویت در کانون‌های مساجد کرده‌اند، تشریح کرد: در سال گذشته ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد برای ایجاد رقابت سالم و ساماندهی فعالیت‌ها؛ مسابقات مختلفی را در 18 محور را تعریف کرد.

 

حجت‌الاسلام پهلوانی ادامه داد: این مسابقات در حوزه‌های کتابخوانی، فعالیت‌های قرآنی، هنری و ... برگزار شد. مقرر شده بود که اعضا برای شرکت در این مسابقات فعالیت خود را در سامانه بچه‌های آسمان ثبت کنند.

 

وی با ذکر این نکته که استان هرمزگان در 2 رشته برتر شناخته شد، عنوان کرد: آقای ذاکری مدیر کانون روستای کردر رضوی در رشته «بزرگداشت دهه کرامت» و آقای رحیمی از کانون سید الشهدا در رشته «نمایش» به عنوان برتر انتخاب شدند.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان ادامه داد: کانون موعود سیریک نیز بر اساس ارزیابی‌ها به عنوان شایسته تقدیر ویژه انتخاب شد.

 

حجت‌الاسلام پهلوانی با ذکر این نکته که 138 کانون فرهنگی و هنری در 18 رشته مسابقات شرکت کردند، ابراز داشت: سه کانون از استان هرمزگان به عنوان شایسته تقدیر شناخته شدند.

 

پنج ساختمان کانون فرهنگی و هنری مساجد در حال احداث است

مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد هرمزگان در پایان اظهار کرد: با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان هرمزگان، ساختمان‌های 2 کانون در شهرستان رودان، 2 کانون در شهرستان میناب و یک کانون در شمیل در حال احداث است.

کد خبر 987444

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha