خود را بشناسید، بیابید و بسازید

آیت‌الله صدیقی، با حضور در نشست با جمعی از نخبگان دانشگاهی گفت: آباد کردن زمین بدون آباد کردن زمینه ممکن نیست. در ساختن زمینه باید چند اصل رعایت شود. خداوند فرمود خودتان را بشناسید، بیابید، بسازید و بپایید.

به گزارش خبرگزاری شبستان، به نقل از اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور، اولین جلسه از سلسله نشست‌های تخصصی با نخبگان دانشگاهی با حضور آیت‌الله صدیقی رئیس و حجت‌الاسلام جلیل محبی دبیر ستاد امر به معروف و نهی از منکر و جمعی از اساتید و دانشجویان در محل این ستاد برگزار شد.


«آیت‌الله صدیقی» در جمع نخبگان دانشگاهی گفت: در قرآن کریم دو واژه استعمار و استخلاف را داریم. خداوند از ما خواسته زمین را آباد کنیم، آبادی زمین هم دست شما نخبگان و دانشگاهیان است و امیدوارم به فتوحات برسید و پیش قراول در جهان بشوید.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور افزود: آباد کردن زمین وقتی نتیجه می‌دهد که زمینه باشد. زمین را می‌خواهیم برای چه کسی آباد کنیم؟ انسان یا حیوان؟ غفلت زده‌هایی که نمی‌دانند از کجا آمده اند و مدعیان تمدن غربی و مدعیان علم خداوندی در غربالگری خود باطن بی فرهنگ و کثیفشان را رو کردند. این عمل آن‌ها برای این است که ما بدانیم حرکت‌های علمی استعمار زمین است که پشتوانه آن استخلاف است که ما خدا را بیابیم و در وجود خود نشان دهیم.

 

وی در واکنش به آیت‌الله خطاب شدن از سویی نخبگان تأکید کرد: من در محضر رهبری در مجلس شهید سلیمانی عرض کردم که ایشان در هیچ حوزه‌ای درس نخواند، اما آیت‌الله است، آیت‌الله واقعی شهید سلیمانی است نه من.


امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: آباد کردن زمین بدون آباد کردن زمینه ممکن نیست. علم کتاب تکوین است و این عالم کتاب خداست. کشف راز‌های عالم کلمه الله است، کسی که کشف آیات الهی می‌کند مثل همان کسی است که از قرآن کشف می‌کند. شما سر و کارتان دائم با آیات الهی است به شرطی که استخلاف داشته باشد، اگر آینه خدا نباشید زمین را آباد کردید، اما جز زیان چیزی گیر شما نیامده است.


آیت‌الله صدیقی ضمن مذموم شمردن مدرک‌گرایی گفت: در دوران دفاع مقدس مدرک گرایی‌ها رنگ باخت. شهید باقری پیدا شد و بدون مدارک آکادمیک نشان داد مدرک گرایی حصار است. کار‌هایی که شما کردید برای ما یک افق است و این‌ها همه رویش خون شهداست و شما آسیب‌های جامعه را شناسابی کردید و در مقام رفع آن کار می‌کنید.


رئیس ستاد امر به معروف اظهار داشت: درساختن زمینه باید چند اصل رعایت شود. خداوند فرمود خودتان را بشناسید، بیابید، بسازید و بپایید. این یک وظیفه عمومی است و همه باید بفهمند که ما درختیم، ملکیم چه هستیم و که هستیم. بعد باید ببینیم که چه باید بشویم، اگر راه را پیدا کردیم و خودمان را ساختیم عقب گرد نکنیم و از سرمایه مان صیانت کنیم.


آیت‌الله صدیقی همچنین تأکید کرد: در روایات داریم کسی که خوبی‌ها را می‌داند و بدی‌ها را می‌شناسد، ملعون است. لعنت، مقابل رحمت است. کسی این را باور کند و انسان الهی بشود و ویژه خوار و انحصار طلب نباشد و خود را متکی به خدا بداند می‌شود مظهر خدا و می‌تواند هر چه می‌خواهد بشود و خدا این را از ما خواسته است. پس از ظهور حضرت، انسان جای خود را پیدا می‌کند و فقر ریشه‌کن می‌شود به طوری که سرمایه‌داران نمی‌دانند زکات را کجا بدهند. آن روز تمام وجود ما محبت و زیبایی می‌شود و هر که با ما برخورد کند احساس افتخار می‌کند.


رئیس ستاد امر به معروف خاطرنشان کرد: کار امر به معروف و نهی از منکر انسان سازی است و آبادی عالم کار انسان است. انسانی که خلیفه الله است.


آیت‌الله صدیقی همچنین گفت: امیدوارم این جلسه طلیعه یک حرکت مبارک باشد و شما‌ها در جبهه امر به معروف که به معنای خوب شدن خودمان در مرحله اول و بعد هم خانواده، اطرافیان و خانواده علمی یعنی دانشگاه است موفق باشید و کارتان فقط آبادی زمین نباشد بلکه آبادی زمینه باشد. ما اگر شیعه را با عظمت می‌بینیم به خاطر این است که امثال خواجه نصیر آباد کردن زمینه را ابزار آباد کردن زمین قرار دادند. به خاطر همین نمی‌توانند عظمت خواجه نصیر را انکار کنند.


رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر در پایان گفت: اگر امر به معروف و نهی از منکر سرلوحه باشد هم ابزار را می‌سازیم و هم آن را به دست آدم می‌دهیم. من چشمم به شما روشن است، از عدم حمایت‌ها نترسید و ناامید نباشید. خدا حامی شماست، خودتان را یک تنه مسئول آباد کردن همه جهان بدانید تا از منتظران حضرت، ولی عصر(عج) باشید.

کد خبر 987487

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha