تولید محتوای الکترونیکی قرآن، عترت و نماز از ضروریات زیست بوم جدید آموزش و پرورش است

سعدی پور با اشاره به نیاز جامعه امروز به محتوای دینی و قرآنی درقالب الکترونیک، گفت: امید است اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و حوزه های علمیه خواهران و برادران استان در تولید محتوای الکترونیک کمک کار دستگاه تعلیم و تربیت دیار علویان باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، «علیرضا سعدی پور» امروز(7آبان) در آئین تجلیل از نخبگان قرآنی اداره کل آموزش و پرورش استان مازندران در دفتر نماینده ولی فقیه دراستان اظهار کرد: امسال جشنواره‌ها و پویش‌های مختلف قرآنی همانند؛ عطر انتظار ۱ و ۲، رویش دوباره ۳، ترنم الهی، پویش تلاوت سوره حمد و قدر، ففروا الی الله، رنگ خدا، مسجد مجازی، ضیافت مجازی، میلاد تا میلاد، مسابقه فرهنگی مفاهیم قرآنی، دعا خوانی، جشنواره زیباترین‌ها، مسابقه فرهنگی نصر علیکم انفسکم (مراقبت ازخود) و جشنواره بزرگ تربیت حکیمانه ۱ و ۲ با محوریت سوره‌های مبارکه لقمان و حجرات در بخش‌های آوایی، ادبی، هنری و پژوهشی در رشته‌های گوناگون ویژه دانش آموزان  و فرهنگیان استان برگزار شد.

 

مدیرکل آموزش و پرورش استان مازندران امروز با رونمایی از نرم‌افزار «محراب»  ویژه آموزش عملي نماز و احکام متناسب برای گروه سنی 5تا7سال و پوستر سي ونهمين دوره مسايقات قرآني، فصل جديدي از برنامه هاي قرآني در زيست بوم جديد دستگاه تعلیم  و تربیت استان آغاز خواهد شد.

 

وی به کرونا و اهمیت آموزش مجازی و از راه دور دانش آموزان با هدف قطع زنجیره ابتلا به کرونا اشاره کرد و گفت: درکنار آموزش دروس عمومی و تخصصی،آموزش نماز، احکام، قرآن و عترت به دانش آموزان در فضای مجازی مورد توجه است.

 

سعدی پور از آغاز فعالیت ساماندهی نمازخانه های مدارس استان با هدف توسعه و تعميق نماز خبر داد و افزود: تلاش داریم نماز در تمامی مدارس استان به بهترین شیوه ممکن اقامه و ترویج شود.

 

وی به اقبال دانش آموزان از جشنواره فرهنگی هنری رسول مهربانی ها اشاره کرد و گفت: جشنواره رسول مهربانی ها با محوریت سیره عملی و اخلاقی رسول مکرم اسلام حضرت محمد مصطفی(صلی‌الله علیه وآله وسلم) در حال برگزاری است.

 

سعدی پور با اشاره به نیاز جامعه امروز به محتوای دینی و قرآنی به شیوه های نوین و الکترونیک، اظهار کرد: امید است اداره کل تبلیغات اسلامی مازندران و حوزه های علمیه خواهران و برادران استان در تولید محتوای الکترونیک کمک کار دستگاه تعلیم و تربیت دیار علویان باشند.

 

وی به میزبانی اداره کل آموزش و پرورش مازندران برای برگزاری مسابقات قرآنی شکوفه های قرآنی کاری از اداره کل اوقاف و امورخیریه استان اشاره کرد و گفت: نیازمند همراهی و همکاری اوقاف برای برگزاری هرچه باشکوه تر این رویداد قرآنی هستیم.

 

کد خبر 987566

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha