باید جلوی مداخله گران امر پزشکی گرفته شود

اعضای هیئت‌مدیره انجمن پزشکان عمومی قم با دکتر عادلی رئیس سازمان نظام پزشکی استان، دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از قم، «سیدحسن عادلی» امروز (چهارشنبه۷ آبان) در این جلسه با گرامیداشت یاد و خاطره شهید مدافع سلامت، شهید رزاقی گفت: فقدان ایشان جبران‌ناپذیر است و انسانی فروتن و بزرگ‌منش بودند که یاد و خاطره ایشان را گرامی می‌داریم.


رئیس سازمان نظام پزشکی قم در ادامه ضمن قدردانی از تلاش‌های پزشکان عمومی گفت: این عزیزان در راستای کمک به درمان بیماران کووید19 تلاش‌های و اقدامات ارزشمندی انجام دادند که زحمات آن‌ها قابل‌تقدیر است.
 

وی همچنین به موضوع مداخلات پزشکی اشاره کرد و گفت: در این خصوص نامه‌ای به دانشگاه علوم پزشکی ارسال و مستندات نیز ارائه‌شده است و تأکید کرده‌ایم که باید طبق قانون با این مجموعه‌ها برخورد و تجهیزات آن‌ها توقیف شود.
 

رئیس سازمان نظام پزشکی قم تأکید کرد: باید جلوی این مراکز که به‌صورت قارچ گونه در حال گسترش هستند، گرفته شود و اجازه ندهیم کسی در امور پزشکی مداخله کند.


وی همچنین به دغدغه جامعه پزشکان در خصوص پسماندهای عفونی اشاره کرد و گفت: در این خصوص استان را فعال کرده و جلساتی نیز با استانداری و معاونت بهداشتی دانشگاه برگزار و به دنبال رفع مشکلات هستیم.


دکتر عادلی به اهمیت امر آموزش اشاره کرد و گفت: باید در این خصوص همواره خود را به‌روز نگه‌داریم و اطلاعات پزشکی را ارتقا دهیم، چراکه علم پزشکی در حال گسترش بوده و ما نیز باید خودمان را به‌روز نگه‌داریم و انتظار است که دوره‌های آموزشی به‌صورت متناوب برگزار شود.


رئیس سازمان نظام پزشکی قم نقش کار تیمی را مهم ارزیابی کرد و گفت: برنامه‌های سازمان به‌تنهایی پیش نمی‌رود و باید همه دست‌به‌دست هم داده تا بتوانیم برنامه‌ها را پیش برده و نقش انجمن‌ها در این خصوص بر کسی پوشیده نیست و با این تعامل و همدلی می‌توانیم موفقیت‌های بیشتری را کسب کنیم.


رئیس انجمن پزشکان عمومی استان نیز در این جلسه گفت: زمانی که کرونا به وجود آمد، همه تلاش ما بر این بود که بتوانیم در راستای کمک به جامعه تلاش کرده و از همان ابتدا گروه علمی تشکیل تا بتوانیم بر اساس مسائل علمی به‌روز خدمات‌رسانی کنیم.
 

ابراهیمی افزود: یکی از اقدامات صورت گرفته، توزیع ماسک و لباس‌های محافظت شخصی و همچنین دستگاه تست اکسیژن به پزشکان عمومی بود تا بتوانیم در این راستا نیز کمک جامعه پزشکی باشیم.


وی همچنین به موضوع نسخه الکترونیکی اشاره کرد و گفت: جلساتی در این خصوص برگزار و برنامه‌ریزی‌ها انجام و به دنبال رفع نواقص هستیم.


شایان‌ذکر است در این جلسه، اعضای هیئت‌مدیره پزشکان عمومی استان، به ارائه نظرات و پیشنهادهای خود پرداختند.

کد خبر 987612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha