دهیاران بر ساخت و ساز در روستاها نظارت ویژه داشته باشند

صابر با تأکید بر اینکه دهیاران بر ساخت و ساز در روستاها نظارت ویژه داشته باشند، گفت: دهیاران موظف هستند پرونده تخلفات ساخت و ساز را تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا، «عباس صابر» امروز(چهارشنبه، ۷ آبان) در جلسه کارگروه ساخت و ساز غیرمجاز که در محل سالن اجتماعات شماره ۲ فرمانداری برگزار شد اظهارکرد: عمدتا افراد در روستاها دارای سند مالکیت نبوده و داری قول نامه هستند و از این لحاظ در حوزه شهری مشکلی به آن صورت نداریم.


فرماندار بندر آستارا با بیان اینکه در حوزه شهری شهرداری وظیفه دارد طرح های جامع شهری و تفصیلی را هدایت کند و نباید اجازه دهیم کاربری های غیرمجاز در محدوده شهری ساخته شود، افزود: بنیاد مسکن به ساخت و سازها در حوزه روستایی نظارت ویژه داشته باشد.


وی با اشاره به اینکه دهیاران به عنوان مراجع صدور پروانه های ساختمانی در روستاها و بخشداران به عنوان بخش نظارتی موظف به رعایت الزامات صدور پروانه ساختمانی هستند، تصریح کرد: دستگاه های ذیربط صادر کننده پروانه ساخت پاسخ استعلام های مربوط به روستاها را سریعا بدهند.


صابر با بیان اینکه ما موظف به صدور پروانه ساختمانی در چارچوب قانون، نظارت و کنترل آن هستیم، اظهارکرد: دستگاه های خدمات رسان همچون آب، برق، گاز و ... برای واحدهای مسکونی که پروانه ساخت دارند خدمات دهند و اگر پروانه ساخت ندارند از بخشداری ها و دهیاری ها استعلام کنند.


عالی ترین نماینده دولت در بندر آستارا از تشکیل جلسه با دهیاران در خصوص ساخت و سازهای غیرمجاز خبر داد و گفت: دهیاران بر ساخت و سازها در روستاها نظارت ویژه داشته باشند.


وی با بیان اینکه پیشگیری در حوزه ساخت باید قبل از ساخت و سازها باشد تا مشکلی پیش نیاید، افزود: دهیاران موظف هستند پرونده تخلفات ساخت و ساز را تشکیل و به مراجع ذیصلاح ارسال کنند.


صابر تصریح کرد: تعدادی از روستاهای ما همانند شهر شده اند و دهیاران توان مدیریت و نظارت را ندارند و باید از ظرفیت مهندسین فنی بهره ببرند.


فرماندار بندر آستارا خاطرنشان کرد: همه ما موظف به رعایت قانون در حوزه ساخت و ساز هستیم و باید پیشگیری را در حوزه ساخت و سازهای غیرمجاز در اولویت قرار دهیم و از ظرفیت قانونی استفاده کنیم.

کد خبر 987621

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha