برگزاری پنجمین کنگره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار شعر و ادب ایران

​رایزنی فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در گرجستان با همکاری دبیرخانه کنکره ملی شعر و ادب بزرگداشت شهریار پنجمین کنگره بین‌المللی نشان فرهنگی شهریار شعر و ادب ایران را ۷ آبان‌ماه برگزار می‌کند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی این مراسم به صورت آنلاین با استفاده از نرم افزار  webex meet با حضور سخنرانان و منتخبین از کشورهای ایران،گرجستان،ترکیه وجمهوری آذربایجان برگزار می شود.

آئین افتتاحیه این کنکره با سخنرانی احمد فرشبافیان دبیر کنکره و اصغر عسگری معاون پژوهشی دانشگاه تبریز ساعت 10:30به به وقت گرجستان و ساعت 10 به وقت ایران انجام خواهد شد.

در این همایش لی لی ژورژولیانی شاهنامه پژوه  از دانشگاه دولتی تفلیس و مایا ساخوکیا استاد زبان و ادبیات فارسی و محقق انستیتوی شرق شناسی گرجستان و حمید مصطفوی رایزن فرهنگی صحبت خواهند کرد.

برنامه های این مراسم شامل  گزارش دبیر کنگره،سخنرانی معاون پژوهشی دانشگاه تبریز،سخنرانی هر کدام از اساتید منتخب (معرفی خود و آثار تحقیقاتی و اهمیت فرهنگ، زبان وادبیات ایران وسخنرانی رایزنان فرهنگی ایران درآنکارا "استانبول "گرجستان" نخجوان وسرکنسول ایران در ارزروم خواهد بود.

کد خبر 987650

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha