آزادی و دموکراسی در غرب دروغی بزرگ است

آیت الله رشاد گفت: آزادی زمانی مقدس است که در حق‌جویی و حق‌گویی معنا شود، هتاکی، حرمت‌شکنی و توهین نسبت به مقدسات سایر ملل با آزادی سنخیت ندارد. اگر آزادی حریم‌ها، امنیت و آرامش دیگران را نقض کند آن آزادی نیست.

به گزارش خبرنگار قرآن و معارف خبرگزاری شبستان، آیت الله «علی‌اکبر رشاد» امروز چهارشنبه ۷ آبان در جلسه درس خارج که در مدرسه علمیه امام رضا(ع) برگزار شد، گفت: طی سال‌های اخیر غرب با نام آزادی و دموکراسی به حریم سایر ادیان خاصه مسلمانان تعرض کرده و می‌تازد.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: آزادی زمانی مقدس است که در حق‌جویی و حق‌گویی معنا شود، هتاکی، حرمت‌شکنی و توهین نسبت به مقدسات سایر ملل با آزادی سنخیت ندارد. اگر آزادی حریم‌ها، امنیت و آرامش دیگران را نقض کند آن آزادی نیست.

 رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با اشاره به هتاکی‌های اخیر نشریات فرانسوی، عنوان کرد: امروز هر از چندگاهی فرد، رسانه یا یک نشریه را تجهیز و تطمیع می‌کنند که به مقدسات سایر ملت‌ها مخصوصا مسلمانان توهین و هتاکی کنند و امثال مکرون هم به نام آزادی از آنها حمایت می‌کنند.

وی بیان کرد: اگر دولت فرانسه مدافع آزادی است اجازه بدهد بدون حضور پلیس غدار، میلیون‌ها مسلمان فرانسوی به خیابان‌ها آمده و از حق و حقوق خود و حریم پیامبر اسلام(ص) دفاع کنند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) با بیان اینکه هتاکی اخیر قلب همه مسلمانان جهان را جریحه دار کرده است، ابراز کرد: توهین و هتاکی به ساحت مقدس پیامبر(ص) به عنوان دین، آرمان و ایمان یک سوم جمعت دنیا در حقیقت سلب آشکار آزادی است که امثال مکرون خام و نادان هم از آن حمایت می‌کند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران با بیان اینکه آزادی و دموکراسی در غرب دروغی بزرگ است، اظهار کرد: آزادی غربی ابزاری برای دفاع از همجنس‌بازی و توهین و هتاکی به مقدسات سایر ملل است، از نظر آنان دینداری و اخلاق‌مداری حق نیست. آنجا انسان‌ها آزاد نیستند که دین داشته باشند و آزادانه به مناسک و احکام دینی خود عمل کنند.

آیت‌الله رشاد ادامه داد: همین فرانسه مدعی آزادی و گفتگوی تمدن‌ها در کشور الجزایر یک میلیون مسلمان و در لیبی صدها هزار مسلمان را به خاک و خون کشیدند.

وی افزود: بسیار جای تاسف دارد که با گذشت چندین روز از هتاکی نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر(ص) و حمایت مکرون از آن دولت‌مردان جمهوری اسلامی سکوت کردند، در حالی که برای یک رویداد تروریستی در پاریس بدون کمترین وقفه بسیار بسیار سریع بیانیه صادر می‌کنند و با این فرانسه جرار و قدار هتاک همدلی و ابراز تأسف می کنند؛ یا برای مرگ یک آوازه خوان هتاک و متظاهر به ضد اسلام و نظام بیانیه صادر و برای او شیون و سوگواری می‌کنند.

رئیس شورای سیاست‌گذاری حوزه‌های علمیه استان تهران بیان کرد: چرا دولتمردان با مکرون تماس می‌گیرند و ساعت‌ها طی تماس تلفنی درباره حریم‌ها و مرزهای جغرافیایی، حقوقی، حیثیتی و خط قرمز های کشور، برجام موشکی و مذاکره گفتگو می‌کنند اما یک تماس تلفنی اعتراض‌آمیز با مکرون بر علیه این هتاکی ندارند.

تولیت مدرسه علمیه امام رضا(ع) گفت: امروز مجلس انقلابی باید اظهار نظر داشته باشد بیانیه شدید الحن بدهد و با تصویب مصوبه‌ کالاهای فرانسوی را تحریم کنند.

وی در پایان خاطرنشان کرد: باید سه قوه در مقابل هتاکی اخیر موضع‌گیری داشته باشند، در ماجرای برجام فرانسه با ما از آمریکا هم بدتر رفتار کرد، امروز زمان سکوت نیست هر سه قوه به ویژه مجلس باید موضع‌گیری کرده و کالاهای فرانسوی را تحریم کنید.

کد خبر 987683

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha