روند فزاینده شیوع کرونا  در خراسان جنوبی نگران کننده است

جان بابایی با ابراز نگرانی از روند فزاینده شیوع کرونا در خراسان جنوبی گفت: مهم‌ترین عامل در قطع چرخه ویروس کرونا همراهی مردم برای رعایت دستورالعمل های بهداشتی و استفاده از ماسک است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «قاسم باباجانی» پیش از ظهر امروز (۷ آبان) در حاشیه بازدید از بیمارستان ولی عصر (عج) بیرجند در گفتگو با خبرنگاران با اشاره به وضعیت قرمز شیوع کرونا در خراسان جنوبی اظهار کرد:  روند رو به رشد شیوع بیماری از چند ماه گذشته تا کنون در این استان همچنان ادامه دارد.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با اشاره به افزایش مراجعات بیماران سرپایی و نیازمند بستری در استان، گفت: متأسفانه میزان آلودگی در خراسان جنوبی بسیار بالا است و ۸۰ درصد افرادی که نمونه آزمایش کرونا از آنها گرفته می‌شوند پاسخ تست آنها مثبت گزارش شده است.

 

وی  با ابراز نگرانی از وضعیت شیوع ویروس کرونا در خراسان جنوبی، ادامه داد: خراسان جنوبی از استان‌های پهناور کشور است و در هر کیلومتر وسعت آن ۴ تا ۶ نفر جمعیت دارد و ما توقع این حجم بالای بیماری را نداشتیم.

 

جان بابایی، علت روند صعودی شیوع بیماری کرونا در استان را عدم رعایت مسائل بهداشتی دانست و بیان کرد: قطع چرخه انتقال ویروس کرونا با همراهی مردم محقق می‌شود و باید فاصله گذاری اجتماعی و استفاده از ماسک جدی گرفته شود.

 

معاون درمان وزیر بهداشت با تاکید بر اینکه اگر مردم رعایت کنند قطعاً در ۲ هفته آینده این سیکل شکسته و شاهد روند کاهشی ابتلا به ویروس کرونا خواهیم بود، افزود: وضعیت اکسیژن سازی و ارائه خدمات مرتبط به بیماران علی رغم تعداد زیاد بستری‌ها در این استان خوب است و کادر درمانی با آگاهی کامل در حال فعالیت هستند.

 

گفتنی است؛ بیمارستان ولیعصر از ابتدای شیوع ویروس کرونا مرکز اصلی پذیرش و بستری بیماران مشکوک و مبتلا به بیماری کووید ۱۹ در مرکز استان بوده است و امروز معاون وزیر بهداشت وضعیت بیماران بستری، فعالیت و خدمات‌رسانی در بخش‌های مختلف این بیمارستان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد.

کد خبر 987685

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha