راه رسیدن به تمدن جهان اسلامی، وحدت است

بیکی گفت: راه رسیدن به تمدن جهان اسلام وحدت و همبستگی است.

«مهدی بیکی» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: امروز پیشرفت جها ن اسلام در گرو وحدت تمامی فرق و مذاهب اسلامی است.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان افزود: نیمه زیادی از انرژی و ثروت جهان و گذرگاههای حیاتی و استراتژیک در مالکیت مسلمانان است و دنیای سلطه خوب می داند که اگر مسلمانان متحد شوند و به خودباوری برسند، امپراطوری غرب شکسته خواهد شد و تمدن اسلامی دوباره شکوفا خواهد شد و به اوج خواهد رسید.

 

وی با بیان اینکه راه رسیدن به تمدن جهان اسلام وحدت و همبستگی است، اظهارداشت: دنیای اسلام باید هوشیار باشد، هرچقدر که اختلاف و نزاع در بین کشورهای اسلامی بیشتر باشد دنیای غرب به اهداف و مطامع خودش بیشتر می رسد و هرچه وحدت، همبستگی و یکپارچگی بین مسلمانان و کشورهای اسلامی بیشتر باشد به همان اندازه کشورهای سلطه، منافعشان از ذخایر و منابع اقتصادی جهانی کم تر می شود.

 

بیکی افزود: کشورهای اسلامی باید هوشیار باشند و باید به خودباوری برسند، بصیرت را چراغ راه قرار دهند و در احوالات خودشان و موقعیت‌های نابی که در آن قرار دارند خوب بیاندیشند و متناسب با آن راه خودشان را مشخص کنند.

 

وی ادامه داد: ملت‌های مسلمان باید از دولت‌های خودشان مطالبه کنند که نگذارند دولت‌ها منافع، ذخایر و منابع کشورشان را بدست کشورهای سلطه بتاراج ببرند، نگذارند که هویت اسلامی و عزت اسلامی در زیر پای سلطه گران غیراسلامی لگدکوب شود.

 

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی هنری مساجد گلستان گفت: اندیشمندان و معتمدین مردم و جامعه مدام باید خطر تفرقه و نزاع را بیان کنند و فواید وحدت و همبستگی را تبیین کنند تا روزنه برای نفوذ دشمن به حداقل برسد.

 

بیکی گفت: هفته وحدت می تواند نماد بسیارخوبی باشد که تمام مذاهب اسلامی افکارشان را به یگدیگر نزدیک کنند.

 

کد خبر 987692

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha