هراس دشمن از وحدت و انسجام اسلامی است

آیت الله فلاحتی با بیان اینکه هراس دشمن از وحدت و انسجام اسلامی است گفت:آحاد امت‌های مسلمان نمی‌توانند تحمل کنند که برخی رهبران امت‌های اسلامی به دشمنان اسلام که عامل بسیاری جنایت‌ها علیه مسلمانان هستند، پیوسته و روابطشان را عادی کنند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از رشت، آیت‌الله «رسول فلاحتی» امروز(چهارشنبه، ۷ آبان) در همایش وحدت بین علمای شیعه و سنی گیلان در مصلای امام خمینی (ره) رشت با تاکید بر پرهیز از اختلاف و تفرقه بین مسلمانان که از سفارشات موکد دین اسلام است حضرت محمد(ص) را منادی بزرگ وحدت دانست و گفت: خداوند در قرآن بر تمسک جستن به حبل الهی یعنی قرآن تاکید داشته و مسلمانان را از تفرقه نهی می‌کند.

 

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با اشاره به توطئه‌های متمادی دشمنان از دوران‌های گذشته در تفرقه افکنی بین مسلمانان افزود: دشمن به‌دنبال جدایی بین ملت‌های مسلمان است اما پیروزی انقلاب اسلامی این توطئه درازمدت را خنثی کرد و دستور الهی در ایجاد وحدت را عملیاتی کرد.

 

وی با بیان اینکه با وحدت مسلمانان دشمنان نمی‌توانند بر جامعه اسلامی تسلط پیدا کنند اظهارداشت: وحدت امری شدنی و نشدنی است، نشدنی یعنی دشمنان بر جامعه اسلامی سیطره پیدا نکنند زیرا آیین مسلمانان مستقل و دارای قوانین مشخص برای اداره جامعه است.

 

فلاحتی با بیان اینکه سران برخی کشورهای مسلمان به سمت استکبار متمایل شدند تاکید کرد: آحاد امت‌های مسلمان نمی توانند تحمل کنند که رهبران امت‌های اسلامی به دشمنان اسلام که عامل بسیاری جنایت‌ها علیه مسلمانان هستند، پیوسته و روابطشان را عادی کنند.

 

وی با بیان اینکه در سراسر دنیا مسلمانان برای دفاع از اسلام جانشان را فدا می ‌کنند گفت: نقاط اشتراک میان مسلمانان بسیار بیشتر از نقاط غیر مشترک است و با وحدت این نقاط مشترک متجلی می‌شود که هراس دشمن از همین امر است.

 

امام جمعه رشت تاکید کرد: باید با مشترکات بین مسلمانان در برابر هجمه دشمن بایستیم.

 

وی با بیان اینکه وحدت راهبرد جمهوری اسلامی ایران و اصل پذیرفته شده در کشور است تصریح کرد: روز قدس حرکت راهبردی نظام جمهوری اسلامی به منظور بیان اتحاد دنیای اسلام است که همه مسلمانان آن را پذیرفته و در سخت ترین شرایط به این اجتماع عظیم می‌پردازند.

 

فلاحتی با اشاره به نامگذاری روز آتش سوزی مسجد الاقصی به نام روز جهانی قدس گفت: این حرکت حکیمانه و نامگذاری هفته وحدت حرکت راهبردی ایران اسلامی برای جلوگیری از تفرقه و اتحاد بیشتر مسلمانان است.

 

وی با تاکید بر هشدار جدی و مبارزه عملیاتی با گروه‌های تروریستی دنیا توسط جمهوری اسلامی اذعان کرد: هشدار جدی نسبت به سنی آمریکایی و شیعه انگلیسی دیگر حرکت راهبردی نظام در اتحاد بین مسلمانان است چرا که عده‌ایی شمشیر علیه مسلمانان چه شیعه و چه سنی بلند کرده‌اند.

 

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطرنشان ساخت: در سایه وحدت با یکدیگر برادر شدیم و اگر این عنایت الهی نبود با این حجم از تبلیغات فرهنگی دشمن، سرنوشت ما نامعلوم می‌شد.

 

 

 

 

کد خبر 987712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha