مشکل کمبود روغن جامد در خراسان جنوبی طی ۱۰ روز آینده رفع می شود

جویبان گفت: با تخصیص سهمیه های در نظر گرفته شده برای استان خراسان جنوبی، مشکل تأمین روغن جامد تا ۱۰ روز آینده رفع خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خوسف، «الیاس جویبان» ظهر امروز (7 آبان ماه) در ستاد تنظیم بازار شهرستان خوسف، اظهار کرد: بیشتر اقلام اساسی همانند برنج و مرغ اقلام وارداتی و وزارت صمت، جهاد کشاورزی و بانک مرکزی در تامین ارز در حال حاضر با مشکلاتی مواجه هستند.

 

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه  در  استان مرزی خراسان جنوبی بیشتر صادرات انجام داده ایم،  اما 40 کارت بازرگانی که اقلام صادراتی داشته و ارز خود را به چرخه تولید و بانکی باز نگردانده‌اند تعلیق شده است، گفت: در دهه 80 و اوایل دهه 90 جایزه صادراتی پرداخت می کرده ایم اما هم اکنون بانک مرکزی به دلیل مشکلاتی در تامین ارز، جریمه‌هایی وضع و کارت ها را تعلیق می کند.

 

 

جویبان با بیان اینکه هم اکنون به لحاظ اقتصادی در شرایط جنگی هستیم، گفت: مردم باید در مصرف اقلام، کنترل شده عمل کنند، چراکه اقلام تنظیم بازار که در حال توزیع است از محل ذخیره استراتژیک است و شرایط ما بحرانی است.

 

 

وی تصریح کرد: در سازمان صمت سعی کرده ایم همه اقلام تنظیم بازاری که به استان خراسان جنوبی تخصیص پیدا کرده را جذب کنیم، از این بابت یک گرم از اقلام تنظیم بازار را سوخت نکرده ایم.

 

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی از توزیع اقلام اساسی همانند برنج و مرغ در استان خبر داد و گفت: در هیچ استانی هم اکنون برنج تنظیم بازار توزیع نمی شود اما در خراسان جنوبی 180 تن برنج باقی مانده سهمیه محرم و صفر  در حال توزیع است.

 

 

جویبان قیمت هر کیسه برنج  هندی 1121 را 152 هزار تومان مصوبه ستاد تنظیم بازار استان اعلام کرد و گفت: سهمیه  جدید شهرستان خوسف هفت تُن  است که توزیع خواهد شد.

 

 

وی  با اشاره به نگرانی مردم شهرستان خوسف در خصوص تأمین روغن مایع و جامد خوراکی، گفت: استان خراسان جنوبی تنها استانی است که مصرف روغن جامد آن بیش از روغن مایع است یعنی 70 درصد روغن مصرفی خانوار استان از نوع جامد است و ما به جدّ پیگیری تأمین روغن جامد استان هستیم.

 

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی با بیان اینکه 231 تُن روغن به استان تخصیص داده شده است، گفت: از این مقدار تاکنون تنها 70 تُن را توانسته ایم جذب کنیم چراکه کارخانه های تولیدی با مشکل تأمین دانه روغنی مواجه هستند.

 

 

جویبان با بیان اینکه با تخصیص سهمیه های در نظر گرفته شده برای استان خراسان جنوبی، روغن جامد تا 10 روز آینده تامین خواهد شد، گفت: هم اکنون شاهد افزایش قیمت روغن جامد به مبلغ 70 و 75 هزار تومان هستیم.

 

 

وی گفت: در شهرستان بیرجند 10 مرکز عرضه مستقیم توزیع مرغ داریم که پیشنهاد می شود مرکز عرضه مستقیم گوشت مرغ و تخم مرغ برای عرضه با قیمت پایین تر در شهر خوسف نیز راه اندازی شود.

 

 

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت، معدن و تجارت خراسان جنوبی تصریح کرد: هم اکنون قیمت گوشت قرمز در استان خراسان جنوبی پایین ترین نرخ قیمت را در کشور دارد، اما نگرانی ما برای تأمین یکی، دو ماه آینده خواهد بود، چراکه  قیمت مرغ و تخم مرغ افزایش و قیمت گوشت قرمز ثابت است، همچنین دامداران به دلیل گران شدن نهاده ها مجبور هستند دام خود را با قیمت پایین تر به فروش برسانند که نگران کننده است زیرا گوشت قرمز، مدت زمان طولانی تری را برای برگشت به زنجیره تولید متحمل می شود.

 

 

جویبان تصریح کرد: شاهد افزایش قیمت گوشت قرمز طی چند روز آینده خواهیم بود زیرا به شدت قیمت گوشت قرمز طی چند ماه گذشته کاهش یافته و حتی عرضه در سطح بازار زیاد بود.

 

 

 

کد خبر 987713

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha