برنامه های هفته وحدت در سربیشه اعلام شد

امام جمعه سربیشه از برگزاری جشن وحدت و گردهمایی شیعه و اهل تسنن با رعایت پروتکل های بهداشتی در روستای ماخونیک خبر داد.

حجت الاسلام «احمد نجمی پور» درگفتکو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در بیرجند ضمن تبریک هفته وحدت، اتحاد را از نیازهای جهان اسلام دانست و گفت: باید ازبروز اختلاف بین شیعه و سنی جلوگیری کرد.

 

 

امام جمعه سربیشه هفته وحدت را فرصتی برای طرح نیاز امروز جهان اسلام و اثبات برادری بین شیعه و سنی دانست و افزود: امسال با وجود شیوع بیماری کرونا برنامه محوری در مرکز استان برگزار نمی شود و در هر شهرستان به طور جداگانه شاهد برگزاری جشن وحدت خواهیم بود.

 

 

حجت الاسلام نجمی پور به ضرورت های تقویت و حفظ وحدت در جامعه اسلامی اشاره و اظهار کرد: وحدت، جامعه اسلامی را به سر منزل مقصود می رساند و به این مهم در قرآن و روایات ائمه (ع) توصیه شده است.

 

 

وی مهمترین برنامه محوری این هفته را برگزاری گردهمایی و جشن وحدت در روستای ماخونیک با حضور جامعه اهل سنت، برخی مسئولان و مدیران استانی و شهرستانی اعلام کرد و یادآور شد: برنامه های محوری در شهرستان های مرزنشین اهل سنت برگزار می شود.

 

 

به گفته خطیب جمعه سربیشه در طول هفته وحدت نشست محتوایی با موضوع وحدت با نگاه قرآن و روایات، وحدت از نگاه امام راحل و مقام معظم رهبری برگزار می شود.

 

 

حجت الاسلام نجمی پور شرکت در مراسم و نماز جمعه اهل سنت، تکریم و دیدار با خانواده شهدای اهل تسنن، دعوت از علمای اهل سنت در گردهمایی و... را از برنامه های پیش رو در هفته وحدت عنوان کرد و گفت: ساماندهی و تدارک گروه های جهادی در مناطق سنی نشین و رفع مشکلات بهداشتی از دیگر برنامه ها است.

کد خبر 987718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha