دیدار رایزن فرهنگی کشورمان با ريیس مرکز مطالعات و زبان‌های شرقی دانشگاه صوفیه

​حمیدرضا آزادی و ناصر حکمت­ نژاد، کارشناس سفارت ایران با ایوو پانوف، ريیس مرکز مطالعات و زبان­‌های شرقی دانشگاه صوفیه و ريیس سابق بخش ایران­شناسی این دانشگاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در این دیدار که در اتاق ایران این دانشگاه (اتاق ابن سینا) برگزار شد در خصوص شروع سال تحصیلی جدید و اجرای برنامه­های مشترک بحث و گفتگو شد.

در ابتدای این دیدار آزادی ضمن تبریک انتصاب پانوف در سمت رئیس مرکز مطالعات و زبان­های شرقی دانشگاه صوفیه و همچنین انتصاب خانم سیرما کاستادینوا به سمت رئیس بخش ایرانشناسی ، ابراز امیدواری کرد این انتصابات باعث رونق هرچه بیشتر بخش ایرانشناسی گردد.

در ادامه این دیدار پانوف درسخنانی گفت: امسال خوشبختانه 7 دانشجو در مقطع کارشناسی و 3 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در رشته ایرانشناسی جذب شده­اند، بدین ترتیب در حال حاضر 7 دانشجو در سال اول، 3 دانشجو در سال دوم، 8 دانشجو در سال سوم و 3 دانشجو در مقطع کارشناسی ارشد در بخش ایرانشناسی مشغول به تحصیل هستند.

وی در ادامه گفت: به دلیل شیوع ویروس کرونا دانشگاه صوفیه فقط مجوز برگزاری کلاس­های سال اول را به صورت حضوری صادر کرده و بقیه کلاس­های می­بایست به صورت مجازی برگزار گردند.

در بخش دیگری از این دیدار دو طرف در خصوص برگزاری نشست عمومی و انتخابات جدید انجمن دوستداران زبان و فرهنگ فارسی، رونق مجدد لابراتوار زبان فارسی اهدایی سفارت کشورمان به بخش ایرانشناسی، پیگری اعزام استاد زبان فارسی از وزارت علوم کشورمان به بلغارستان بحث و تبادل نظر صورت گرفت و مقرر گردید اقدامات لازم از سوی طرفین انجام پذیرد.

در پایان این دیدار تعدادی از دانشجویان سال اول ایرانشناسی در جلسه حاضر شدند و رایزن فرهنگی کشورمان ضمن تبریک به ایشان، حمایت جدی سفارت و رایزنی فرهنگی را از بخش ایرانشناسی مورد تاکید قرار داد و اظهار امیدواری کرد؛ با رفع مشکل ویروس کرونا امکان برگزاری مجدد برنامه­های فرهنگی از سوی رایزنی به شکل عادی فراهم گردد تا دانشجویان جدید بتوانند هرچه بیشتر با فرهنگ و تمدن ایرانی اسلامی آشنا گردند.

کد خبر 987737

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha