دامپزشکی در توسعه دامپروری و تأمین سلامت مردم نقش آفرین است

حجت الاسلام سپهوند، به اهمیت نقش دامپزشکی در توسعه دامپروری و تأمین سلامت مردم اشاره کرد و گفت: از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام جلوگیری شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، حجت الاسلام«علی سپهوند»، امروز(7آبان) در دبدار با مدیرکل دامپزشکی استان لرستان و رئیس اداره دامپزشکی ازنا با اشاره به اهمیت بهداشت دام، اظهار داشت: دامپزشکان وظیفه بسیار سنگینی بر دوش دارند.

 

امام جمعه ازنا ادامه داد: دام پزشکان در تلاش هستند تا مواد غذایی سالم، بهداشتی و حلال به دست مردم برسد و ارزش این فعالیت در نزد پروردگار بسیار بالا است.

 

وی خاطرنشان کرد: کارکنان دامپزشکی و فعالیت هایی که در زمینه کنترل و پیشگیری از شیوع بیماری های مشترک بین انسان و دام انجام می دهند، در کنار توسعه دامپروری در تأمین سلامت مردم نیز نقش مهمی دارند.

 

امام جمعه ازنا با تأکید بر ضرورت ارائه آموزش به دامداران در کنترل بیماری‌های مشترک انسان و دام، بیان داشت: کارشناسان دامپزشکی با حضور به موقع در روستاها آگاهی ‌رسانی کنند.

 

وی در ادامه تأکید کرد: نظارت به تنهایی برای پیشگیری از بیماری ها کافی نیست و باید بحث آموزش را نیزدر دستور کار قرار دهند.

 

حجت الاسلام سپهوند بیان کرد: اطلاع رسانی و آموزش در پیشگیری از بیماری‌ها از جایگاه ویژه‌ ای برخوردار است و نباید از آن غافل شد.

کد خبر 987743

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha