تفاهمنامه همکاری سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت بهداشت امضاء شد

تفاهمنامه همکاری دوجانبه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و وزارت بهداشت با توجه به اهمیت توسعه روابط فرهنگی بین دانشگاهی در عرصه بین‌الملل و حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان ایرانی در داخل و خارج از کشور امضاء شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان و به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، این تفاهمنامه در چارچوب همکاری­های دوجانبه و با در نظرگرفتن تمایل و علاقه­‌مندی طرفین به تقویت و گسترش روابط و با توجه به اهمیت توسعه روابط فرهنگی بین دانشگاهی در عرصه بین‌الملل و حمایت از سرمایه‌های فرهنگی و اجتماعی دانشجویان ایرانی در داخل و خارج از کشور بین سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به نمایندگی حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی این سازمان و معاونت دانشجویی و فرهنگی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشكي به نمایندگی خانم سیماسادات لاری، معاون فرهنگی و دانشجویی این وزارتخانه منعقد شد.

سیماسادات لاری در سخنانی، بر لزوم تعامل و ارتباط مستمر با دانشجویان ایرانی مقیم خارج از كشور تأکید کرد و گفت: سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی به خصوص رایزنان فرهنگی ایران نیز می‌توانند کمک خوبی برای تسهیل این ارتباط باشند.

وي خواستار تعامل و مشارکت دانشجویان ایرانی مقیم خارج از كشور در برنامه‌های وزارت بهداشت به ویژه جشنواره بین‌المللی «سیمرغ» با بهره‌مندی از ظرفیت‌های سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی شد.

 

تعامل با فرهیختگان ایرانی به خصوص پزشکان در خارج از کشور

حجت‌الاسلام محمدمهدی ایمانی‌پور، معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در سخنانی، با اشاره به فعاليت بيش از 80 نمايندگي فرهنگي ايران در اقصی نقاط جهان مطرح کرد: مهم‌ترین فعالیت‌های این سازمان در عرصه بین‌الملل جنبه تعاملی دارد، به این معنا که با کشورهای مختلفی که موافقتنانه داریم، برای اجرای مفاد موافقتنامه اعم از هفته‌های فیلم، تبادل استاد و دانشجو، همکاری در گفتگوهای دینی و فرهنگی، برگزاری سمینارهای مشترک و نمایشگاه‌ها، برنامه مبادلات امضا می‌کنیم.

وی به تحصیل دانشجويان ایرانی مقیم خارج از کشور اشاره کرد و گفت: ما می‌توانيم با اين دانشجویان مراوده داشته باشيم و با طراحی برنامه‌هاي مشترك، از توان دانشجويان ایرانی مقیم مشغول به تحصيل در خارج از کشور بهره ببريم.

حجت‌الاسلام ایمانی‌پور همچنین، افزود: یکی از برنامه‌هایی که این سازمان در دستور کار خود قرار داده، تعامل با وزارت علوم است که در پی آن برخی از رایزنان فرهنگی کشورمان به عنوان نماینده رایزن علمی نیز به اجرای طرح‌های علمی و پژوهشی می‌پردازند.

معاون همکاری‌های علمی و فرهنگی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی پیشنهاد معرفی دستاوردهای علمی جمهوری اسلامی ایران، تعامل با فرهیختگان ایرانی به خصوص پزشکان در خارج از کشور و ارایه تصویری از حوزه درمان، سلامت و پزشکی ایران در خارج از کشور را داد.

محمدعلی کیانی، مدیرکل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرنیان خارج از کشور این سازمان به بیان برخی از مشکلات و معضلات فارغ‌التحصيلان ایرانی شاغل به تحصیل در رشته پزشکی در خارج از کشور و تسهیل شرایط اشتغال دانشجویان ایرانی در رشته پزشكي در داخل کشور پرداخت.

گفتنی است؛ تقویت فعالیت‌ها، مناسبات و ارتباطات دوجانبه در سطح ملی و بین‌المللی، توسعه همکاری در جهت گسترش روابط فرهنگی در عرصه دانشگاهی و تقویت دیپلماسی فرهنگی ـ دانشگاهی، ایجاد بستری برای فعالیت دانشجویان ايراني خارج ازکشور از طریق برگزاری برنامه‌‌های بین‌المللی دانشجویی، پروژه‌های مشترک علمی و نشست‌های تخصصی جهت جلوگیری از انقطاع فرهنگی ایشان از فرهنگ بومی و تمدنی و افزایش تعاملات فرهنگی میان دانشجویان ایرانی داخل و خارج از کشور از جمله موضوعات این تفاهمنامه به شمار می‌رود.

کد خبر 987756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha