انتخابات شورای دانش آموزی در ۱۵۰ مدرسه آستارا برگزار می شود

موسوی گفت: بیست و سومین دوره انتخابات شورای دانش آموزی در ۱۵۰ مدرسه شهرستان آستارا در حال برگزاری است.

«سید سجاد موسوی» امروز(چهارشنبه، ۷ آبان) با بیان اینکه امسال به دلیل شیوع ویروس کرونا، انتخابات شورای دانش ‌آموزی در سراسر کشور در بستر شبکه شاد و به صورت غیرحضوری در حال برگزاری است به خبرنگار خبرگزاری شبستان در آستارا گفت: این انتخابات از ۶ آبان آغاز شده و فردا ۸ آبان به پایان می رسد.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا با اشاره به اینکه بیست و سومین دوره انتخابات دانش آموزی در ۱۵۰ مدرسه آستارا در حال برگزاری است، افزود: در این انتخابات، دانش ‌آموزان پایه سوم ابتدایی به بالاتر شرکت دارند.

 

موسوی با بیان اینکه ۱۳ هزار و ۵۰۰ دانش آموز در انتخابات مشارکت می کنند که ۸۰ درصد دانش آموزان آستارا را شامل می شود، گفت: با برگزاری انتخابات بیش از یکهزار نفر به عنوان شورای دانش آموزی انتخاب می شوند.

 

مدیر آموزش و پرورش بندر آستارا اظهارکرد: در مدارس با ۱۰۰ نفر دانش آموز پنج نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل، مدارس با ۱۵۰ دانش آموز هفت نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل و  مدارس بیش از ۱۵۰ دانش آموز ۹ نفر به عنوان عضو اصلی و ۲ نفر علی البدل انتخاب می شوند.

 

وی با اشاره به اینکه انتخابات شوراهای دانش‌ آموزی در راستای آشنا کردن دانش ‌آموزان با تربیت اجتماعی و سیاسی از پشت میز کلاس درس و همچنین افزایش مشارکت سیاسی و اجتماعی دانش ‌آموزان در سرنوشت آینده شان برگزار می شود، افزود: افزایش مسئولیت پذیری و تقویت خودباوری در بین دانش آموزان از دیگر اهداف برگزاری انتخابات دانش ‌آموزی است.

 

موسوی با بیان اینکه برای منتخبین شورای دانش آموزی کارت شناسایی صادر می شود، خاطرنشان کرد: دانش آموزانی که به عنوان شورا انتخاب می شوند در تصمیمات مدرسه نقش خواهند داشت.

کد خبر 987798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha