بستری ٧٧۴ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های مازندران/روزهای سیاه کرونایی ادامه دارد

موسوی گفت: هم اکنون ۷۷۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان‌های مازندران بستری هستند.

«سیدعباس موسوی» در گفت‌وگو با خبرنگار شبستان در شهرستان ساری، اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۴۱ بیمار مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در بیمارستان های تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران و بابل در سطح استان بستری شدند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران بیان کرد: در مدت تعداد ۱۲۳ نفر از افراد مشکوک بستری شده ، از بیمارستان ها مرخص شدند و  تکمیل روند درمانی خود را در منزل ادامه خواهند داد.

 

وی بیان کرد: هم اکنون ۷۷۴ نفر بیمار مشکوک به ویروس کرونا با علائم تنفسی مشکوک به کرونا بر اساس تشخیص بالینی در این مراکز بستری هستند که از این تعداد ۱۹۵ نفر با علائم حاد تنفسی در بخش های مراقبت ویژه بستری هستند.

 

موسوی ادامه داد: رعایت پروتکل‌های بهداشتی از جمله استفاده از ماسک، رعایت فاصله فیزیکی، عدم حضور در تجمعات، دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه و رعایت مسائل بهداشت دست نقش بسزایی در قطع زنجیره کرونا دارد.

 

وی از آغاز اعمال محدودیت‌های شدید کرونایی همزمان با سراسر کشور در شهر‌های پرخطر مازندران خبر داد و گفت: محدودیت اماکن شلوغ که منجر به افزایش تماس‌ها و انتقال ویروس کرونا می‌شود همچنان ادامه دارد.

 

موسوی با اعلام اینکه مصادیق مشمول محدودیت «مراکز آموزشی شامل دانشگاه‌ها، مدارس، مدارس شبانه‌روزی، حوزه‌های علمیه، آموزشگاه‌های فنی‌‌وحرفه‌ای، زبانسراها و سایر آموزشگاه‌ها و کتابخانه‌ها » نمی باشند ، ادامه داد: تعطیلی استخرهای سرپوشیده و مراکز آبی، سینما، تئاتر و مراکز مشابه، موزه و باغ‌موزه‌ها، تالارهای پذیرایی، آرایشگاه‌های زنانه و سالن‌های زیبایی، کافه، قهوه‌خانه و چایخانه‌ها، مساجد و مصلی‌ها نیز پنج محدودیت دیگر اعمال شده برای مشاغل هستند.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تأکید بر این که برگزاری هرگونه مراسم اجتماعی، فرهنگی، مذهبی و همایش‌ها نیز ممنوع است، با اشاره به این که وضعیت بیماری کرونا در سطح استان در روز‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است، گفت: تنها راه کنترل این وضعیت، افزایش رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی، استفاده بیشتر از ماسک و رعایت فاصله گذاری اجتماعی توسط همه افراد جامعه است.

 

کد خبر 987843

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha