انجام پروژه های زیرساختی اولویت کاری شهردار باشد

رمضانپور نرگسی گفت: از شهردار جدید انتظار می رود پیگیری پروژه های زیرساختی شهر را در اولویت کاری شهرداری قرار دهد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، «احمد رمضانپور» در یکصد و شصت و نهمین جلسه ی شورای رشت که عصر امروز(چهارشنبه، ۷ آبان) برگزار شد، با تایید حکم شهردار این شهر از سوی وزارت کشور اظهار کرد: اگرچه هدف شورا این بود که یک شهردار در تمام دوره چهارساله تصدی شهرداری را بر عهده بگیرد اما به دلایل مختلف اینگونه نشد و امروز شاهد حضور فردی در شهرداری رشت هستیم که کارنامه مدیریتی پررنگی دارد.

 


رییس شورای شهر رشت با اشاره به سوابق مسئولیت های «محمد احمدی» شهردار منتخب رشت افزود: توانایی بالای مدیریتی شهردار منتخب در کنار آشنایی با مسائل شهری و قوانین شورایی می تواند در مدیریت شهری شهردار تاثیر بسیاری داشته باشد.

 


رمضانپور با بیان اینکه اولویت شهردار باید انجام امور زیرساختی شهر باشد گفت: از شهردار انتظار می رود پیگیری پروژه های عمرانی موردنظر با قرارگاه سازندگی خاتم الانبیا(ص)، مباحث پسماند شهری، اجرای میدان ها و خیابان های جدید و کمربندی های شهر را در اولویت کاری خود قرار دهد.

 



*شهرداری از اعتبارات کرونا محروم مانده است
در ادامه این جلسه، عضو شورای رشت نسبت به شیوع خطرناک ویروس کووید ۱۹ در شهر هشدار داد.

 

«اسماعیل حاجی پور» با بیان اینکه کادر درمان در رشت از افزایش مبتلایان خسته شده اند اظهار کرد: با وجود شرایط خطرناک کنونی، هیچ تمهیداتی برای بسته شدن مبادی ورودی رشت اتخاذ نمی شود.

 


وی با بیان اینکه رشت همیشه میزبان خوبی برای مسافران در طول سال بوده است افزود: با توجه به افزایش مبتلایان و وضعیت کنونی نمی توانیم میزبان مسافران در تعطیلات رسمی باشیم.

 


حاجی پور با ابراز تاسف از تجمع های غیرضروری در خیابان های شهر و بازار و فروشگاه های زنجیره ای گفت: مردم نسبت به رعایت پروتکل های بهداشتی در سطح شهر بی توجه هستند در حالی که کمترین اقدام ممکن که هر شهروندی برای حفاظت خود و دیگران از این ویروس منحوس می تواند انجام دهد، استفاده از ماسک است.

 


وی اجرای مجدد دورکاری در بدنه شهرداری رشت را یک اولویت دانست و ادامه داد: هر چه زودتر باید نسبت به اجرای دورکاری و شیفت بندی ساعات کاری در بدنه شهرداری اقدام شود.

 


عضو شورا در بخش دیگری از نطق پیش از دستور در این جلسه، شهرداری را یکی از متضررترین نهادها از شیوع ویروس کرونا خواند و اظهار کرد: تخفیف در پرداخت عوارض وسایل حمل و نقل عمومی و همینطور هزیته های آرامستان موجب تحمل خسران زیادی بر درآمد شهرداری رشت شده است.

 


حاجی پور خاطرنشان ساخت: ضررهای اقتصادی که شهرداری طی ماه های گذشته متحمل شده بدون جبران باقی مانده است در حالی که انتظار می رود استاندار در پرداخت بخشی از اعتبارات کرونا به شهرداری رشت، اهتمام ویژه داشته باشد.

 


وی تصریح کرد: اگر رعایت پروتکل های بهداشتی مانند وضعیت کنونی ادامه یابد، رشت شاهد وضعیت به مراتب بدتر و سخت تر از اسفندماه سال گذشته خواهد بود و روند ضررهای اقتصادی بازاریان و شهرداری رشت ادامه خواهد داشت.

 


در ادامه این جلسه، طرح راه اندازی تیم های پایه برای رده های نوجوانان، جوانان و بانوان در شهرداری رشت با امضای اکثریت اعضا در این جلسه وصول شد.

کد خبر 987848

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha