۲۴ درصد بیماران مبتلا به کرونا در ساعت‌های نخست بستری جان باخته اند

رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: تاخیر در مراجعه بیماران مبتلا به کرونا به مراکز درمانی یکی از علت های مرگ و میر است به طوری که در روزهای اخیر ۲۴ درصد از جان باختگان در ۲۴ ساعت نخست بستری فوت کرده اند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از بجنورد؛ "سید احمد هاشمی" امشب در گفتگوی خبری ساعت ۲۰ شبکه اترک اظهارداشت: ترس از بیمارستان سبب شده تا برخی از افراد مبتلا به کرونا، دیر به مراکز درمانی و به پزشک مراجعه کنند.

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: متاسفانه برخی از بیماران، آنقدر دیر مراجعه می کنند که نمی توان برای آنان کاری انجام داد، به طوری که در 24 ساعت گذشته، یک بیمار تنها چند ساعت پس از مراجعه و پذیرش، جان باخت.

 

 


هاشمی با اشاره به افزایش شمار موارد بستری بیماران کرونایی در استان گفت: پیش از این روزانه به طور میانگین 30 تا 35 نفر بستری می شدند اما این رقم در روزهای اخیر به بیش از 50 نفر افزایش یافته است. 

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی با اشاره به اینکه اکنون بیش از 300 نفر به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان ها بستری شده اند، گفت: در شبانه روز گذشته، پنج نفر از مبتلایان جان باخته اند. 

 

 


وی افزود: میزان مرگ و میر بیماران کرونایی، نسبت به هفته گذشته افزایش محسوسی ندارد اما موارد ابتلا و بستری افزایش یافته است. 

 

 


رییس دانشگاه علوم پزشکی، خدمات بهداشتی و درمانی خراسان شمالی گفت: توصیه ما همچون گذشته، استفاده از ماسک، رعایت پروتکل های بهداشتی و رعایت فاصله اجتماعی و خودداری از حضور در اجتماع است.

 

 

کد خبر 987854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha