میراث فرهنگی ۸ پروژه جهش تولید دارد

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی گفت: این سازمان هشت پروژه در حوزه جهش تولید دارد.

«حبیب یزدان پناه» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اظهارکرد: پروژه های جهش تولید بخش خصوصی این استان شامل یک مرکز تفریحی، دو مرکز تفریحی گردشگری،  یک مجتمع گردشگری، دو هتل، یک اقامتگاه بوم گردی و یک مجتمع اقامتی بین راهی است.

 

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی، میزان تسهیلات در گردش این پروژه ها را ۹۲۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

 

یزدان پناه افزود: در حال حاضر در استان خراسان شمالی تعداد ۱۹ واحد اقامتی شامل هتل، متل و مهمانپذیر، تعداد ۳۳ اقامتگاه بومگردی، ۲۴ دفتر خدمات مسافرتی، تعداد ۶۷ واحد پذیرایی بین راهی و سفره خانه سنتی و ۲۳ خانه مسافر وجود دارد.

 

زیرساخت های گردشگری اکوتوریستی و عبوری در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، فاروج، بجنورد، شیروان و اسفراین باید به منظور اهداف گردشگری توسعه یابد.

 

این استان دارای  ۱۱۵ جاذبه گردشگری، ۲۴ منطقه نمونه ملی و استانی و هشت روستای هدف گردشگری مقصدی بکر برای طبیعت دوستان و علاقه‌مندان به فرهنگ و آیین‌های اقوام مختلف است.

 

استان خراسان شمالی در حدفاصل دو قطب اصلی گردشگری و زیارتی کشور قرار گرفته و سالانه حدود 20 میلیون مسافر از این استان گذر می کنند اما این منطقه هنوز نتوانسته از فرصت اقتصادی حضور و عبور گردشگران بهره لازم را ببرد.

 

 

کد خبر 987938

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha