اهانت به پیامبر اکرم(ص) و مقدسات اسلامی، نشانه ضعف مفرط دشمنان است

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم تصریح کرد: اهانت به ساحت پیامبر اکرم(ص) و مقدسات اسلامی، نشانه ضعف مفرط دشمنان اسلام و مسلمین است.

حجت الاسلام و المسلمین «حسین بنیادی» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در قم با اشاره به این که حرکت اسلام ستیزی و اسلام هراسی اخیر در غرب و به خصوص کشور فرانسه، یک جریان دامنه دار و پرسابقه است، اظهار داشت: به نظر می رسد که دشمنان از قوت منطق اسلام و رشد و توسعه روزافزون آن در سراسر جهان به شدت هراسناک شده اند که این چنین بی شرمانه علیه مقدسات دینی اقدام به اهانت می کنند.

 

استاد حوزه علمیه قم افزود: زمانی فقط نسبت به پیامبر اکرم(ص) یا قرآن مجید، توهین و اهانت می شد اما در موج جدید اسلام هراسی و اهانت ها، دو اتفاق جدید افتاده به این معنا که اولاً به مجموع مقدسات اسلامی شامل شخص پیامبر(ص)، قرآن کریم و اصل دین مبین اسلام توهین می شود و ثانیاً هم این که متأسفانه شاهد هم صدایی و همراهی مقامات رسمی کشورهای غربی از جمله رئیس جمهور بی خرد فرانسه با جریان افراطی اسلام ستیزی هستیم.

 

استاد حوزه علمیه قم همچنین گفت: از سویی دشمنان می خواهند به این وسیله اذهان مردم مسلمان دنیا را از خیانت های اخیر برخی حکام کشورهای اسلامی در برقراری ارتباط رسمی با رژیم جعلی اسرائیل منحرف کنند.

 

وی با بیان این که تمدن غربی امروز در برابر خود مانع بسیار بزرگی چون جریان اسلامی را می بیند، ابراز داشت: به رغم همه تلاش ها و تحریف ها و فتنه انگیزی ها، روز به روز گرایش و اقبال مردم دنیا نسبت به اسلام و آیات نورانی قرآن کریم و شخص نبی اکرم(ص) افزایش می یابد و دشمنان اسلام وقتی می بینند که با وجود همه تلاش ها و اقدامات اسلام هراسانه، راه به جایی نمی برند، دست به توهین و هتاکی می زنند.

 

بنیادی خاطرنشان کرد: جای بسی تأسف است که رئیس جمهور کشور مدعی آزادی بیان و حقوق بشر به راحتی حرمت ادیان توحیدی و انبیای الهی را زیر پا می گذارد و این در حالی است که در فرانسه، حتی تشکیک و تردید نسبت به هولوکاست، جرم است.

 

وی با تأکید بر لزوم عذرخواهی رسمی رئیس جمهور فرانسه از همه مسلمین جهان گفت: اگر مسئولان و به خصوص علما و فرهیختگان کشورهای اسلامی نسبت به جریانات شوم اخیر، به درستی بصیر و آگاه شوند، با همدلی و وحدت می توانند چنان موضع گیری کنند که این قبیل فتنه ها در نطفه خفه شود، ضمن آن که با تحریم کالاهای فرانسوی می توان ضربه سختی به اقتصاد این کشور زد.

 

نائب رئیس مجمع عمومی جامعه مدرسین حوزه علمیه قم همچنین افزود: از سوی دیگر لازم است که مسئولان و سران کشورهای اسلامی واکنش قاطع و جدی در این باره داشته باشند تا جلوی تکرار این اهانت های گستاخانه در غرب گرفته شود.

کد خبر 987944

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha