تعداد بیماران بستری کرونایی همچنان در حال افزایش است

حبیب زاده گفت: متاسفانه تعداد بیماران بستری کرونایی همچنان در حال افزایش است و هم اکنون ۳۶۴ بیمار مبتلا به ویروس کرونا در مراکز درمانی استان بستری هستند.

«شهرام حبیب زاده» به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اردبیل گفت: طی 24 ساعت گذشته 71 بیمار مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان بستری شده اند و مجموع بیماران بستری شده به رقم 364 نفر رسید.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اردبیل تصریح کرد: متاسفانه در همین مدت 7 بیمار به دلیل وخامت بیماری جان خود را از دست داده اند و مجموع فوت شدگان استان از ابتدای شیوع این بیماری به رقم 742 نفر رسید.

 

این مقام مسئول اظهار داشت: هم اکنون 63 بیمار در بخش مراقبت های ویژه تحت نظر قرار دارد و 51 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از مراکز درمانی استان ترخیص شده اند.

 

حبیب زاده افزود: شهرستان های اردبیل، مشگین شهر در وضعیت قرمز، شهرستان پارس آباد در وضعیت نارنجی و شهرستان های خلخال، نیر، سرعین، گرمی، نمین، اصلاندوز، بیله سوار و کوثر نیز در وضعیت زرد قرار دارد.

 

وی بیان کرد: عدم رعایت پروتکل های بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و فاصله گذاری اجتماعی با ادامه این روند موجب افزایش شیوع بیماری کرونا و تعطیلی کسب و کار خواهد شد.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان یادآور شد: سفر و تجمع خانوادگی همچنان عامل شیوع بیماری کرونا است و امیدواریم تجمع های خانوادگی و به ویژه عروسی ها کاهش داشته باشد و گرنه شاهد شیوع بیشتر این بیماری خواهیم بود.

 

وی تاکید کرد: افزایش تعداد مبتلایان در استان اردبیل نشان می دهد که مراقبت های بهداشتی باید افزایش یابد و والدین رعایت پروتکل های بهداشتی توسط فرزندانشان را رصد کنند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان اذعان داشت: همچنان از شهروندان درخواست می شود تا در رعایت ضوابط بهداشتی به ویژه استفاده از ماسک و شستشوی دست ها و فاصله گذاری اجتماعی همت بیشتری داشته باشند تا زمینه شیوع این بیماری در سطح جامعه کاهش یابد.

کد خبر 987953

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha