خراسان شمالی ۹۱ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی دارد

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی گفت: این استان ۹۱ واحد صنایع تبدیلی و تکمیلی در بخش کشاورزی دارد.

«عبدالله یوسفی» در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان با بیان اینکه خراسان شمالی ۹۱ واحد صنایع تبدیلی در بخش کشاورزی دارد، اظهارداشت: این تعداد واحد با ظرفیت ۶۸۸ هزار تُن محصول کشاورزی در استان ایجاد شده و برای بیش از هزار  نفر اشتغال ایجاد کرده است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی، میزان سرمایه گذاری در این واحدها را هزار و ۹۰ میلیارد ریال عنوان کرد.

 

وی تعداد جوازهای تاسیس در این زمینه را ۴۶۶ فقره عنوان کرد و افزود: این جوازهای تاسیس با ظرفیت بیش از دو میلیون تُن محصول کشاورزی بوده که برای هفت هزار و ۸۹۰ نفر نیز پیش بینی اشتغال شده است.

 

یوسفی افزود: کشاورزی مکانیزه و بازارگرا در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، فاروج، بجنورد و شیروان، ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به دامداری و کشاورزی در شهرستان های راز و جرگلان، مانه و سملقان، بجنورد و شیروان، ایجاد صنایع تبدیلی وابسته به خشکبار در شهرستان فاروج، ایجاد صنایع تبدیلی و بسته بندی محصولات کشاورزی و دامپروری در شهرستان فاروج از اهداف و اولویت این سازمان برای توسعه صنایع تبدیلی و تکمیلی است.

 

وی افزود: استان خراسان شمالی دارای ۱۱۳ هزار و ۱۷۳ هکتار اراضی زراعی آبی و ۱۱۶ هزار و ۸۱۱ هکتار اراضی زراعی و نیز دارای ۴۵ هزارو ۷۹۶ هکتار باغات است.

 

وی گفت: بیشتر سطوح اراضی آبی به کشت محصولاتی از قبیل غلات شامل گندم و جو، گیاهان صنعتی شامل پنبه، چغندرقند، آفتابگردان و محصولات علوفه هایی از جمله یونجه اختصاص دارد.

 

یوسفی تصریح کرد: همچنین عمده باغات استان شامل انگور، سیب، گردو، گیلاس و آلبالو است.

 

رییس سازمان جهاد کشاورزی خراسان شمالی افزود: تولید کل محصولات زراعی آبی و دیم حدود ۸۸۰ هزار و ۳۳۶ تُن و تولید محصولات باغی بالغ بر ۲۹۷ هزار و ۵۸۲ تُن می شود.

 

وی اظهارکرد: با توجه به شرایط اقلیمی استان انواع محصولات سردسیری شامل غلات، چغندرقند و محصولات نیمه گرمسیری شامل برنج و پنبه و از محصولات باغی گردو، گیلاس، سیب، پسته وحشی و زیتون به عمل می آید.

 

کد خبر 987954

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha