۲۰ دستگاه اتوبوس جدید به ناوگان شهری کرمان اضافه می شود

عالم زاده استفاده از حمل و نقل عمومی را در کاهش ترافیک مهم عنوان کرد و افزود: ۲۰ دستگاه از اتوبوس ها تعویض ساختار و نوسازی و همچنین ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید خریداری و به ناوگان شهری اضافه خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان، مهران عالم زاده، پنجشنبه(۸ آبان) در آیین افتتاح مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک شهری و سامانه مکانیزه ثبت تخلفات رانندگی با تبریک هفته وحدت و اشاره به اینکه این مرکز در قالب پویش «افتتاح» و با شعار«هر هفته یک افتتاح» با اعتباری بالغ بر ۳۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسیده؛ گفت: امنیت بزرگترین نعمتی است که اگر در جامعه نباشد دیگر موارد را تحت تأثیر قرار می دهد و نیروی انتظامی در این راستا و در جبهه اول امنیت داخل مرز در حال خدمت رسانی و ایجاد امنیت پایدار است.

 

 

شهردار کرمان ضمن تشکر از مجموعه شهرداری و شورای اسلامی در خصوص راه اندازی این مرکز تصریح کرد: عواملی که در بحث کاهش ترافیک نقش دارد؛ حوزه آموزش و فرهنگ سازی است و شهرداری آمادگی لازم در این خصوص دارد و اقداماتی در این راستا در دستور کار است.

 

 

وی استفاده از حمل و نقل عمومی را در کاهش ترافیک مهم عنوان کرد و افزود: ۲۰ دستگاه دیگر از اتوبوس های واحد تعویض ساختار و نوسازی و همچنین ۲۰ دستگاه اتوبوس جدید با اعتباری بالغ بر ۶۳ میلیارد تومان خریداری و به ناوگان شهری اضافه خواهد شد.

 

 

عالم زاده توجه به حمل و نقل عمومی به صورت یکپارچه را مهم خواند و گفت: هشت مسیر در اولویت طرح جامع برای دوچرخه سواری دیده شده ضمن اینکه  تقاطع غیر هم سطح هم به حمل و نقل درون شهری کمک خواهد کرد.

 

 
شهردار کرمان از تجهیز خودروی سامانۀ مکانیزۀ ثبت تخلفات رانندگی، اهدایی شهرداری و شورای اسلامی شهر کرمان نیز خبر داد و افزود: از قابلیت‌های این خودرو می‌توان به امکان ثبت تخلف خودروهای پارک‌شده در حاشیۀ خیابان ازجمله پارک دوبل و توقف‌ممنوع و نظارت بر تمام توقف‌های غیرمجاز، نظارت و کنترل تردد خودروها و شناسایی جهت اعمال قانون رانندگانی که حرکات نمایشی و خطرآفرین دارند و همچنین ثبت و نظارت بر تصادف‌های درون‌شهری اشاره کرد.

 

 

سردار چناریان، عضو شورای اسلامی شهر کرمان‌ هم بیان کرد: امروز اهمیت موضوع فوق در مسئولین این ضرورت را ایجاد کرده که همگی با همکاری هم و از طرفی در شهرداری و شورا با نگاه خوبی که به مسائل اجتماعی و توجه به امنیت اجتماعی وجود دارد؛ از هیچ کوششی دریغ نکنند.

 

 

وی افزود: شورای شهر این آمادگی را دارد و شهرداری از لحاظ اجرایی با انگیزه بالاتر تلاش دارد که اقدامات خوبی در جهت کاهش مسائل و آسیب ها انجام دهد.

 

 

چناریان گفت: معضلات ترافیکی و روان شدن ترافیکی را مد نظر قرار دادیم و چند کار مطالعاتی خوب در خصوص استفاده از وسایل حمل و نقل نوین هم شده تا بتوان برای حمل و نقل ناوگان عمومی از سیستم های نوین بهره ببریم که هدف این اقدامات و تلاش ها برای کاهش تلفات در سطح شهر است.

 

 

وی خروجی مرکز کنترل ترافیک را ارائه خدمات با مستندات لازم و مدارک و اقدامات اثر بخش دانست که راه اندازی آن اقدامی بسیار ارزشمند است.

کد خبر 988004

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha