مرکز بیرجند شناسی راه اندازی می شود

شهردار بیرجند گفت: مرکز بیرجند شناسی در ساختمان باغ و عمارت شوکتی راه اندازی می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بیرجند، «محمدعلی جاوید» امروز(8 آبان) در نشست با اصحاب رسانه اظهار کرد: یکی از رسالت‌های شهرداری شفاف سازی اقدامات و دریافت مطالبات مردم از طریق رسانه‌ها است، بنابراین مدیران شهرداری باید بر اساس شرح وظایف محوله اقدام کنند.

 

 

شهردار بیرجند با اشاره به شرایط اقتصادی حاکم بر جامعه، گفت: شرایط جامعه به گونه‌ای است که از نظر اقتصادی با مشکلات عدیده‌ای روبرو هستیم، در صورتی که انتظار این است که خدمات را به نحو مطلوبی ارائه دهیم.

 

 

جاوید با بیان اینکه علیرغم وجود مشکلات در کنار بیماری کرونا اما پروژه های را افتتاح کرده ایم، گفت: پروژه فرهنگ سرای بیرجند با 50 میلیارد تومان در حال انجام است.

 

 

وی از  مطالعات طرح جامع پسماند شهر بیرجند خبر داد و گفت: این طرح در حال انجام است، همچنین تمام  پروژه‌هایی که در این دوره کلنگ زنی شده است، به بهره‌برداری می رسد.

 

شهردار بیرجند  از اتمام عملیات و بهره برداری  تعداد 10 پروژه در شهر بیرجند خبر داد و گفت:  از این تعداد تاکنون پنج پروژه به بهره‌برداری رسیده است.

 

 

جاوید در ادامه با اشاره به مشکلات موجود در مهرشهر بیرجند، تصریح کرد: مهرشهر یک مجموعه 40 هزار نفری است که به بیرجند القا شده بنابراین مشکلاتی در این محدوده وجود دارد؛ توافق نامه‌ای با آب و فاضلاب انجام شده که تا پایان آبان ماه تمام عملیات فاضلاب مهرشهر باید انجام شود، امیدواریم تا پایان آبان ماه 80 درصد کار انجام شود.

 

 

وی با بیان اینکه تمام پروژه های پارک نهم دی، پارک بهجت، انتقال آب، پارک شکرآب، مخزن آب شمال شهر بیرجند، تمامی عملیات زیرسازی و آسفالت از محل اعتبارات دولتی و منابع داخلی کمتر از سه سال انجام می شود، گفت: همچنین متولی طرح جامع تفصیلی بیرجند، شهرداری نیست و اداره کل راه و شهرسازی کار متولی آن است که تاکنون اقدامات زیادی انجام داده و بخشی از کار انجام شده است.

 

 

شهردار بیرجند در ادامه به پروژه هلال بیرجند، اشاره کرد و گفت: پروژه هلال ملزم به تأمین پارکینگ شده است، بنابراین تأمین پارکینگ به دو شکل امکان پذیر است؛ یا درون ساختمان و یا در شعاع ساختمان پارکینگ اختصاص داده می شود.

 

 

وی با بیان اینکه مطالعات جامع ترافیکی و حمل و نقل بیرجند انجام نشده است و این موضوع به ویژه در خیابان طالقانی و تصمیم گیری برای معابر را با مشکل مواجه کرده است؛ در ادامه با اشاره به برنامه شهرداری برای استقبال از بهار سال جدید، گفت:  برای دیوارنگاری، گل کاری، المان سازی از هم اکنون از هنمندان دعت شده است تا  دل مردگی‌های ناشی از کرونا از بین برود.

 

 

شهردار بیرجند گفت: طرح انتقال صنوف آلاینده در دو بخش 800 قطعه در اراضی دولتی و 200 قطعه در اراضی شهرداری پیش بینی شده که تاکنون 800 قطعه واگذار شده است.

 

جاوید با بیان اینکه هنوز 350 قطعه شهرداری به دلیل  مشکلات وقفی هنوز تعیین تکلیف نشده است، افزود: صدور پروانه ساخت صنوف آلاینده در بیرجند از تخفیف 50 درصدی برخوردار است و امیدواریم تا پایان سال شاهد تکمیل بخش زیادی از این پروژه باشیم.

 

 

وی از افتتاح فرهنگ سرای بیرجند در دهه فجر، افتتاح پارک جنگلی در اردیبهشت 1400، افتتاح پارکینگ حکیم نزاری در دهه فجر و افتتاح میدان شهدا تا پایان امسال خبر داد و بیان کرد: همچنین مرکز بیرجند شناسی شهر بیرجند در ساختمان باغ و عمارت شوکتیه در درشکه خانه قدیم راه اندازی می شود.

 

 

شهردار بیرجند با بیان اینکه این مرکز به عنوان یکی از ساختمان‌های با ارزش بیرجند است و برای راه اندازی مرکز بیرجند شناسی  یک و نیم میلیارد تومان اختصاص داده شده است؛ تصریح کرد: در این مرکز نمایشگاه عکس، امورات هنری بیرجند و برگزاری برخی جشنواره‌ها انجام می‌شود و عملیات اجرایی این مرکز 100 درصد انجام شده است.

 

وی از بهره برداری ساختمان گرم خانه شهرداری تا اوایل آذرماه خبر داد و افزود: همچنین طرح جامع مدیریت پسماند بیرجند در کارگروه مدیریت پسماند استان مطرح شده و مورد تأیید و تصویب قرار گرفت و امید است تا مردادماه سال آینده شاهد تحول در حوزه مدیریت پسماند شهر بیرجند باشیم.

 

 

شهردار بیرجند در پایان مطالبات شهرداری از دستگاه‌های دولتی را حدود 120 میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 988025

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha