روزانه به طور متوسط ۱۸۰ نفر افراد مشکوک به کووید ۱۹ در کرمان بستری می شوند

دکتر رشیدی نژاد گفت: متوسط بستری های روزانه در استان ۱۸۰ نفر اما تعداد ترخیصی ها کمتر از این است لذا الان سیر ابتلا رو به رشد است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان، دکتر حمیدرضا رشیدی نژاد، بعد از ظهر پنجشنبه(۸ آبان) در نشست مشترک جمعی از اعضای ستادمدیریت و مقابله با بیماری کرونا با اشاره به اینکه اوایل شدت بیماری سبک تر بود؛ گفت: الان نزدیک هزار بستری مشکوک به کووید ۱۹ در بیمارستان های است.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان با تأکید بر اینکه توجه مردم باید زیادتر شود؛ افزود: زیرساخت های بیمارستانی اعم از تخت و دارو و امکانات مراقبتی در استان افزایش یافته اما از قریب یک هزار نفر بستری، تست حدود 60 درصد این افراد مثبت و ابتلای آنان به کرونا قطعی است.

 

 

وی با بیان اینکه حدود 165 نفر در بخش های مراقبتی ویژه بستری و نیمی از آنان تحت دستگاه تنفسی و یا ونتیلاتور هستند؛ اعلام کرد: متوسط بستری های روزانه در استان 180 نفر اما تعداد ترخیصی ها کمتر از این است لذا الان سیر ابتلا رو به رشد است.

 

 

رشیدی نژاد با بیان اینکه آمار بیماران بستری روزانه 20 درصد افزایش پیدا می کند و باید این زنجیره قطع شود والا تختی برای بیماران نیاز به بستری نمی ماند گرچه تا کنون با کمبود تحت مواجه نشدیم و کسی روی ویلچر نمانده؛ ادامه داد: اما اگر این اتفاق بیفتد نقاهتگاه های پیش بیمارستانی توسط نیروهای مسلح {مستقر در استان} پیش بینی شده است.

 

 

رشیدی نژاد تصریح کرد: روز گذشته با ۲۴ فوتی اوج مرگ و میر در استان را داشتیم و به طور دقیق نمی دانیم چه اتفاقی می افتد زیرا همه چیز بستگی به قطع زنجیره دارد و جوامعی که خیلی سختگیری کردند جواب گرفتند لذا هم باید محدودیت هایی ایجاد شود و هم نظارت ها سختگیرانه باشد و ما منکر تأثیر بازگشایی مدارس و همه تجمعات نیستیم اما همه بر لزوم رعایت پروتکل ‌ها تأکید داریم اما در عمل متفاوت اقدام کردیم.

 

 

وی با اشاره به اینکه اکنون تمهیداتی اندیشیده شده و مردم نیز می‌توانند شکایات خود را به سامانه 190 که اشکالات آن از شنبه برطرف می‌شود؛ اعلام کنند زیرا مردم ناظر اصلی هستند و رسانه‌ها هم می توانند خبرها را به ما منتقل کنند.

 

 

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمان، آمار مرگ و میر در استان را با توجه به تجهیزات قابل قبول و نسبت به کشورهایی که مرگ و میر آنها کمتر است مربوط به زیرساختهای آنها دانست و گفت: مرگ و میرها در استان از متوسط کشوری پایین‌تر و تعداد مریض‌های استان نسبت به استان‌های مجاور کمتر است. 

 

 

وی با بیان اینکه پرسنل ما همه دانشگاهی هستند و در نقاهت گاه‌ها بسیج دانشگاهی حضور داشتند و هیچ پزشک و پرستار غیر دانشگاهی استفاده نکردیم؛ افزود: در حال حاضر تخت‌های ویژه ما چهاربرابر شده و میزان ونتیلاتور در بیمارستان افضلی پور 3 برابر شده و مشکل دارویی و تخت نداریم اما پرسنل ما خسته شدند و وقتی تعداد بیماران افزایش یابد کیفیت درمان کاهش پیدا می‌کند.
 

 

کد خبر 988029

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha