طرح انتقال رودخانه کرج به تهران پیامدهای زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی دارد

مهدی عسگری با انتقاد و تذکر به وزارت نیرو از اجرای طرح انتقال رودخانه کرج به تصفیه خانه ششم تهران گفت: طرح انتقال رودخانه کرج به تصفیه خانه ششم تهران پیامدهای زیست محیطی، اجتماعی و اقتصادی دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از البرز، « مهدی عسگری» در یادداشتی به وزارت نیرو آورده است: مسئولیت هرگونه تبعات و پیامدهای زیست محیطی، اقتصادی، اجتماعی و ... طرح انتقال آب رودخانه کرج به تصفیه خانه ششم تهران برعهده مسئولان مربوطه است.

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی افزود: سوالاتی در خصوص این طرح وجود دارد که در ابتدا وزارت نیرو باید به آن پاسخ بدهد سپس با پذیرفتن پیامدها نسبت به اجرا طرح اقدام کند.

 

وی ادامه داد: اول اینکه کاهش کیفی آب شرب تهران و افت تراز آب زیرزمینی و نشست زمین آیا فقط مختص تهران است و استان البرز در این زمینه دچار مشکل نیست؟

 

وی متذکر شد: در حال حاضر تراز آب زیرزمینی سالیانه در کرج یک متر و نشست زمین در دست های جنوبی سالانه ۳۰ سانتی متر است.

 

عسگری در خصوص دومین نکته در اجرای این طرح بیان کرد: تضمین قطعی حیات رودخانه و زیست بوم منطقه خواسته مردم البرز است و این امر برعهده مسئولان امر است که باید ضمانت آن را ارائه دهند. 

 

وی ادامه داد: آب شرب مردم البرز ۷۸ درصد از منابع زیر زمینی و ۲۲ درصد از آب های سطحی است در حالی که برای تهران ۵۰ به ۵۰ است و این سوال پیش می آید که تا کی با عنوان توسعه باید شاهد عدم توازن میان منابع شهرها و استان ها باشیم؟!!!

 

نماینده مردم البرز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به حق آبه زیست محیطی رودخانه کرج به منظور حفظ حیات رودخانه و گونه های زیستی و تغذیه سفره های زیرزمینی حداقل ۱۸۳ میلیوم متر مکعب در طول سال است حال وزارت نیرو مشخص کند در جریان انتقال طرح رودخانه این حق آبه چگونه تأمین می شود.

 

کد خبر 988104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha