حضرت محمد(ص) نقطه وحدت تشیع و تسنن است

حجت الاسلام حبیبی حضرت محمد(ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن دانست و گفت: مسلمانان بايد هوشيار و آگاه باشند و با تاسی به قرآن، فريب نقشه های شوم و شيطانی دشمنان را نخورند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندر آستارا،حجت الاسلام«محمدمهدی حبیبی» امروز(پنجشنبه، ۸ آبان) در همایش منادیان وحدت که در محل سالن اجتماعات اداره تبلیغات اسلامی برگزار شد با تبریک هفته وحدت، اظهار کرد: اختلاف روايات اهل سنت و شيعه درباره روز ميلاد پيامبر (ص) به فرصت و نماد وحدت مسلمانان تبديل شده و امام خمینی (ره) با درايت، اين هفته را به عنوان هفته وحدت نامگذاری کرد که منشاء برکات خوبی بوده است.

 

رییس اداره تبلیغات اسلامی بندر آستارا حضرت محمد(ص) را نقطه وحدت تشیع و تسنن دانست و افزود: اختلاف افكنان بين مذاهب و قوميت ها، مسلمان حقيقی نيستند.

 

وی به توطئه های دشمنان بر علیه اسلام اشاره کرد و گفت: مسلمانان بايد هوشيار و آگاه باشند و با تاسی به قرآن، فريب نقشه های شوم و شيطانی دشمنان را نخورند.

 

حجت الاسلام حبیبی خاطرنشان کرد: دشمنان با طرح های جدید و بهره گیری از ابزار رسانه، قصد ضربه ززدن بر پیکره اسلام را دارند که باید با هوشیاری خود نقشه های آنان را خنثی کنیم.

 

*دانشگاهیان در ترویج اسلام نقش مهمی بر عهده دارند

حجت الاسلام «عبدالحمید مومنی» نیز در این همایش هفته وحدت را تبریک گفت و افزود: اسلام دین مودت، محبت، صمیمیت و مهربانی است.

 

امام جمعه اهل سنت شیخ محله عنبران با بیان اینکه شیعه و سنی با هم برادر هستند، تصریح کرد: وحدت و همدلی که بین شیعی و سنی وجود دارد یک نعمت است و باید قدر این نعمت بزرگ را بدانیم و خدا را شکرگزار باشیم.

 

وی اهانت به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) را محکوم کرد و گفت: پیامبر اسلام نوری نیست که خاموش شود و روز به روز به تعداد پیروان و علاقمندان به ایشان در سراسر دنیا به ویژه در کشورهای اروپایی افزوده می شود.

 

حجت الاسلام مومنی با بیان اینکه دانشگاهیان در ترویج اسلام و وحدت اسلامی نقش مهمی بر عهده دارند، اظهارکرد: علما و بزرگان شیعه و سنی آستارا در مسیر وحدت اسلامی گام بر می دارند.

 

*صداقت از شاخصه های برجسته پیامبر اسلام بود

«احسان شفیقی» نیز در این همایش با تبریک هفته وحدت گفت: صداقت و امانت داری حضرت محمد (ص) از شاخص های برجسته ایشان بود و باید سرلوحه امور مسلمانان در خانواده ها و اجتماع قرار گیرد.

 

رییس موسسه آموزش عالی شهریار بندر آستارا افزود: اتحاد و همدلی بین تشیع و تسنن موجب ناراحتی دشمنان می‌ شود و بنابراین مسلمانان نباید با یک اختلاف جزئی بهانه به دست دشمنان داده و موجب خوشحالی آنان شوند.

 

شفیقی، هفته وحدت را نگین درخشان وحدت شیعه و سنی در جامعه اسلامی دانست و خاطرنشان کرد: این هفته فرصتی است که تمام اختلافات را کنار گذاشته و برای تقویت اتحاد و همدلی تلاش کنیم.

 

گفتنی است، این همایش که به همت موسسه مرکز آموزش عالی شهریار و با مشارکت واحد بسیج دانشجویی این دانشگاه و دفتر نمایندگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد و با حضور اساتید، کارکنان و دانشجویان دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی و با رعایت پروتکل های بهداشتی برگزار شد با تواشیح خوانی در وصف حضرت محمد(ص) همراه بود.

 

 

کد خبر 988117

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha