۸۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند

نوری شادکام با اشاره به آمار بیماران کرونایی در استان گفت: هم اکنون ۸۲۰ بیمار کرونایی در بیمارستان های استان بستری هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یزد، « نوری شادکام» امشب در پخش زنده شبکه تلویزیونی تابان یزد با اشاره به آمار استان درزمینه شیوع ویروس کرونا گفت: تا امشب تعداد 820 نفر در بخش اورژانس، مراقبت ویژه و بیمارستان های استان بستری هستند.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد خاطرنشان کرد: مردم توجه داشته باشند که هر بیمار کرونایی ده برابر بیشتر از بیماران عادی نیازمند خدمت است که هم اکنون 8200 نفر بیمار نیازمند خدمت رسانی هستند.

وی با اشاره به مشکلات در زمینه تامین اکسیژن گفت: تلاش های زیادی برای تهیه اکسیژن لازم انجام شده که این حجم از کار سخت است .

نوری شادکام بیان کرد: هر بیمارستان که تاسیس می شود 10 تا 30 درصد ظرفیت آن نیازمند تامین اکسیژن است و دستگاه ها بر این اساس در نظر گرفته می شود اما اکنون در بیمارستان 150 تختی تعداد 120 بیمار کرونایی وجود دارد که هر بیمار 10 تا 15 لیتر اکسیژن نیاز دارد که این حجم بالای کار نیاز دارد.

وی بیان کرد: اکنون 2200نفر بیمار عادی نیازمند خدمات هستند در حالی که اکثر تخت های ما به بیماران کرونایی اختصاص پیدا کرده است ولی با این وجود نگذاشته ایم که کار روی زمین نماند اما حجم عظیم بیماران کرونا کار ما را سخت کرده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی یزد ادامه داد: احتمالا این میزان همچنان افزایش پیدا کند که با تامین اکسیژن و دستگاه های کمک تنفسی احتمالا تا هفته آینده تعداد تخت ها را به 1000 تخت بیمارستانی برسانیم.

کد خبر 988179

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha