مهاجرت از روستا به شهر موجب افزایش آسیب های اجتماعی و سلب عزت فرد می شود

رمارم با بیان اینکه روستانشینان برای فعالیت و کسب درآمد راهی شهرها می‌شوند، گفت:مهاجرت از روستا به شهر علاوه بر آسیب ‌های اجتماعی که به دنبال دارد، اولین آسیب را متوجه روستایی مهاجر می‌کند و آن سلب عزت فرد است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، «شهناز رمارم» امروز (۹ آبان) در آیین امضاء تفاهم‌نامه احداث سالن ورزشی چندمنظوره قازقان ضمن تبریک هفته وحدت، اظهارکرد: از مدیریت شهری مشهد تشکر می‌کنیم که بنایشان را از چارچوبه شهر مشهد فراتر بردند و با پذیرش معین اقتصادی شهرستان مشهد به سمت عدالت‌محوری و توسعه متوازن حرکت کرده‌اند.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت: زمانی که روستاهای ما از تعریف اصیل و قدیمی روستا خارج می‌شوند‌ و تولید و درآمدزایی روستایی زیر سوال می‌رود، روستانشینان برای فعالیت و کسب درآمد راهی شهرها می‌شوند.

 

وی با بیان اینکه این مهاجرت علاوه بر آسیب ‌های اجتماعی که به دنبال دارد، اولین آسیب را متوجه روستایی مهاجر می‌کند و آن سلب عزت فرد است، افزود: شهرداری‌ها هزاران میلیارد تومان برای از بین بردن حاشیه شهرها و خدمات‌رسانی به این مناطق هزینه می‌کنند ولی مدیریت شهری دوراندیش و باتدبیر بخشی از بودجه خود را در روستاها و مناطق پیرامونی و حتی استان‌های همجوار صرف می‌کند تا با تقویت و خدمات‌رسانی مطلوب در مبدأ مهاجرت، مانع از مهاجرت و ایجاد حاشیه‌ای در حاشیه شهر شود.

 

رمارم ضمن تقدیر از مدیریت شهری بابت پذیرش فعالیت و نقش‌آفرینی بعنوان معین اقتصادی شهرستان مشهد، تصریح کرد: بدون شک این اقدام موجب تقویت حاشیه شهر می‌شود و امیدواریم قدم‌های برداشته شده به نتیجه برسد.

 

عضو هیئت رئیسه شورای شهر مشهد گفت اولین قدم شهرداری مشهد ۷۵ متری رضویه بود و گام دیگر هم همین تفاهمنامه امروز است که بی‌شک موجب توسعه متوازن و عدالت‌محوری خواهد شد، امیدواریم خدمات ما در نظام جمهوری اسلامی به نحوی باشد که موجب سربلندی‌مان در محضر نبی مکرم اسلام(ص) و شهدای عزیز شود.

کد خبر 988235

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha