دسیسه دشمن در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی ناکارآمد نشان دادن نظام است

حجت الاسلام رضا سعادت فر گفت: یکی از دسیسه های دشمن در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی همانا ناکارآمد نشان دادن نظام است که این‌ها از موانع تشکیل دولت اسلامی بوده و ناامیدی از اصلاح جامعه، از وسوسه های شیطان است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان - جنوب کرمان، ظهر امروز ۹ آبان حجت الاسلام « رضا سعادت فر» در خطبه های نماز جمعه جیرفت، گفت: یکی از عوامل ایجاد دولت اسلامی، داشتن روحیه امید به اصلاح مشکلات و رفع گرفتاری ها در جامعه است و داشتن روحیه یاس و ناامیدی، از موانع تشکیل دولت اسلامی است.

 

امام جمعه جیرفت خاطرنشان کرد: یکی از دسیسه های دشمن در جنگ رسانه‌ای و تبلیغاتی همانا ناکارآمد نشان دادن نظام است که این‌ها از موانع تشکیل دولت اسلامی بوده و ناامیدی از اصلاح جامعه، از وسوسه های شیطان است.

 


وی ابراز کرد: برخی از سهل اندیشان، راه نجات را در دست برداشتن از آرمان‌های انقلاب اسلامی معرفی می‌کنند و این افراد بصیرت لازم را ندارند.

 

حجت الاسلام سعادت فر اظهار کرد: در فرهنگ دینی و امر به معروف و نهی از منکر، محصول داشتن امید به حل مشکلات است و یکی از عوامل ترک امر به معروف و نهی از منکر، داشتن رضایت قلبی به ترک معروف و انجام منکر است.



خطیب جمعه جیرفت بیان کرد: بعضی از انسان ها اهل انجام منکر نیستند اما منکر را می‌پذیرند و قلبا رای‌شان به جریان ضد انقلاب است، این ها اهل امر به معروف نیستند چون دوست ندارند که معروف در جامعه اجرا شود و قلبشان به عشق ضد ولایت می تپد.



وی افزود: امام علی (ع) می فرمایند؛ کسانی که بعضی از منکرات را دوست دارند، این ها همانند کسانی هستند که منکر را انجام می دهند، کسی که دوستدار منکر است ۲ گناه انجام داده، یکی به واسطه سکوت که این منکر انجام شده است و گناه دومش آن است که قلبا منکر را دوست دارد.



حجت الاسلام سعادت فر عنوان کرد: بعضی افراد اهل گناه نیستند و قلبا نیز گناه را دوست ندارند اما احساس می کنند که نمی توانند اصلاح انجام دهند، به این دلیل امر به معروف و نهی از منکر را ترک می‌کنند.



امام جمعه جیرفت تاکید کرد: حداقل فایده‌ امر به معروف و نهی از منکر آن است که بنده وظیفه ام را انجام داده ام و دیگر این که محیط انجام منکر را ناامن کرده‌ام.



وی ادامه داد: امام صادق (ع) می فرمایند؛ مفاسد اقتصادی سه اشکال در جامعه به وجود می آورد؛ اول اخلاق مردم را بد و دچار آسیب می کند، دوم امانت داری را در جامعه از بین می‌برد و سوم موجب دلخوری مردم می شود.



حجت الاسلام سعادت فر با بیان این مطلب که یکی از مسائل مهم، توجه داشتن به عبرت‌های تاریخی است، ابراز کرد: یکی از مشکلات دوران حکومت امام علی (ع) شخص معاویه نبود بلکه تفکر معاویه است، کسی که ظاهر دینی دارد و در باطن به دنبال هوا و هوس است و مشکل دیگر در زمان حکومت امام علی (ع) کارهای رسانه‌ای و تبلیغاتی گسترده‌ معاویه بود.



خطیب جمعه جیرفت تصریح کرد: عامل موفقیت معاویه جهل مردم و خواص بی بصیرت است برخی در تبعید همراه امام راحل بودند اما بعد از انقلاب با انقلاب زاویه پیدا کردند.
 


وی شرایط کنونی را شرایطی حساس برشمرد و خاطرنشان کرد: اولین فتنه، فتنه سهم‌خواهی، فتنه رنگی، فتنه شتر موسرخ، فتنه طلحه و زبیرها است، کسانی که دلشان دنبال دنیا، پُست و پول بوده، این‌ها سبک مدل معاویه و اشرافی گری را می پسندند و به دنبال مدل مدیریت آنها لیبرال است.

 

حجت الاسلام سعادت فر ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، اظهار کرد: اگر کسی مرتکب گناهی شد، توبه را فراموش نکند و در این خصوص حضرت عیسی (ع) فرمودند؛ اگر لباستان آلوده شد آن را با آب تطهیر کنید و اگر روحتان آلوده شد آن را با توبه و استغفار پاک کنید.



امام جمعه جیرفت بیان کرد: یکی از ویژگی‌های شیطان این است که انسان را به تاخیر در توبه تشویق می کند بنابراین مومنین باید قبل از فرلرسیدن مرگ توبه عجله کنند.



وی در خاتمه خاطرنشان کرد: در خانواده اگر طلاق رخ داد، عرش الهی به لرزه می افتد و بعضی پدر و مادرها فرزندان خود را به طلاق تشویق می کنند در صورتی که باید آنها را به صبر و سازگاری توصیه کرد، برخی از بهشتیان زنانی هستند که با وجود اخلاق بد شوهر و فقر همسران خود، صبر کرده اند.

کد خبر 988246

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha