باید از ظرفیت هفته وحدت برای ترویج برادری میان شیعیان و اهل سنت استفاده شود

حجت‌الاسلام آذرافروز با بیان اینکه جریان استکبار برنامه‌ریزی کرده که تفرقه اساسی بین مکاتب اسلامی از جمله بین شیعه و سنی ایجاد کند گفت: باید از ظرفیت هفته وحدت برای ترویج برادری میان شیعیان و اهل سنت استفاده شود.

«حجت‌الاسلام حسن آذرافروز» در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در اندیمشک، با محکوم کردن توهین یک نشریه فرانسوی به ساحت مقدس پیامبر اکرم (ص) و حمایت رئیس جمهور این کشور از این اقدام نابخردانه اظهار کرد: با این اقدام به مقدسات یک میلیارد و نیم مسلمان در سراسر جهان توهین شد که خشم مقدس آنها را به همراه داشت.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک سفیران هدایت شمال خوزستان افزود: دین مبین اسلام به پرچم‌داری انقلاب اسلامی و به عنوان یک منطق حیات‌بخش در سراسر دنیا روز به روز طرفداران بیشتری را در غرب، اروپا و به ویژه فرانسه پیدا می‌کند.

 

وی با اشاره به اینکه سردمداران کفر برای جلوگیری از روی آوردن جوانان به اسلام، اقدام به اسلام هراسی، اسلام ستیزی و توهین می‌کنند اذعان کرد: هر زمانی که منطق کفر در مقابل منطق ناب اسلامی کم می‌آورد، در حرکتی پوسیده و رذیلانه، منطق صریح و محکم اسلامی را مسخره می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز تصریح کرد: دشمنان اسلام علاوه بر حسادت و ناراحت شدن، عصبانی می‌شوند و دست به اقدامات مختلفی جهت تخریب اسلام می‌زنند اما طبق آموزه‌های دینی، آنها نمی‌توانند نور اسلام، پیامبر اسلام و منطق آن را خاموش کنند.

 

وی عنوان کرد: از دستگاه دیپلماسی ایران به ویژه رئیس جمهور انتظار می‌رود که توهین رئیس جمهور فرانسه و نشریه این کشور به پیامبر اکرم (ص) را در حرکت و اقدامی قوی محکوم کرده و جواب دندان‌شکنی به این حرکت سخیف بدهند.

 

مدیر حوزه علمیه بقیه‌الله (عج) اندیمشک با بیان اینکه مسئله اسلام هراسی توسط غرب به صورت مسخره کردن مقدسات اسلام به ویژه پیامبر اکرم (ص) و همچنین احکام دین صورت می‌گیرد بیان کرد: در درون هم جریان افراطی وهابیت و جریان شیعیان انگلیسی و لندنی این مسئله را دنبال می‌کنند.

 

وی با اشاره به اینکه بیش از ۵۷ کشور در دنیا مسلمان هستند و این نشان می‌دهد که اسلام بزرگ‌ترین مجموعه انسانی را در دنیا دارد ادامه داد: اگر این کشورها در کنار هم قرار بگیرند، به قدرت بسیار عظیمی تبدیل می‌شوند که جریان استکبار نمی‌تواند در مقابل آنها ایستادگی کند.

 

حجت‌الاسلام آذرافروز اضافه کرد: جریان استکبار برنامه‌ریزی کرده که تفرقه اساسی بین مکاتب اسلامی از جمله بین شیعه و سنی ایجاد کند که به همین منظور جریان‌هایی مثل داعش، وهابیت و شیعه انگلیسی و لندنی تشکیل شده است.

 

وی با بیان اینکه با درایت امام خمینی (ره) و استمرار آن توسط مقام معظم رهبری، از دهم تا هفدهم ربیع‌الاول به عنوان هفته وحدت نامگذاری شده است خاطر نشان کرد: باید از ظرفیت این هفته برای ترویج برادری میان شیعیان و اهل سنت استفاده شود.

 

کد خبر 988247

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha