برگزاری جشن‌های هفته وحدت با خلاقیت جوانان

خلاقیت و نوآوری جوانان فعال در عرصه های فرهنگی، هنری و اجتماعی سایه بیماری کرونا بر جشن و برنامه های هفته وحدت و میلاد پیام‌آور اخلاق را کوتاه و با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فضای مجازی و برنامه‌های ابتکاری این مناسبت تکریم خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از اصفهان، هفته وحدت و ایام ولادت پیامبر(صلی الله علیه و آل وسلم) و فرزندش امام صادق(علیه الاسلام) از مهمترین مناسبت های ملی و مذهبی کشور است که هر ساله با برنامه ریزی و اجرای فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و اجتماعی تکریم می شود و این یک وظیفه مهم از سوی مسلمانان و شیعیان است تا این روزها را گرامی بدارند و به آن افتخار کنند.

 

دشمنان اسلام ویژگی های شخصیتی پیام آور صلح و رحمت را نمی توانند بپذیرند پس گاه و بی گاه متوجه هتک حرمت های آن ها می شویم اما مسلمانان نباید کوتاه بیایند و با معرفی شخصیت بزرگ آن حضرت توطئه شوم کافران را به خودشان بازگردانند.

 

داستان فصل کرونا این روزها سایه ای بر فعالیت های مختلف مثل تکریم مناسبت ها انداخته اما چه خلاقیت و نوآوری مردم به ویژه جوانان موجب شده که این سایه کوتاه شود و با با ابتکار و اقدامات متناسب با دوران کرونا این مناسبت تکریم شود.

 

شادی مردم در جشن سالروز ولادت حضرت رسول فراگیر خواهد شد اگر همه به صحنه بیاییم و جوانان و نوجوانان خوش ذوق کشور را حمایت کنیم تا سایه کرونا بر سر این مناسبت کوتاه و کوتاه تر شود و توصیه های و اخلاق نبوی فراگیر شود.

 

*روش های جدید برای تکریم مناسبت ها پیشنهاد شود

 

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان گفت: روش های جدید و ابتکاری برای تکریم مناسبت ها مثل هفته وحدت و سالروز ولادت پیامبر(ص) و امام صادق(ع) پیشنهاد و جایگزین برنامه های قبلی بشود.

 

حجت الاسلام «محمد قطبی» با بیان اینکه شیوع بیماری کرونا نباید باعث فراموشی مناسبت های ملی و مذهبی شود، تصریح کرد: فعالیت های جایگزین برای تکریم مناسبات لازم و فعالیت خلاقانه و بهره گیری از فضای مجازی در این عرصه موثر است.

 

وی با بیان اینکه پیامبر اسلام مظهر وحدت و دوستی است، ادامه داد: سبک زندگی، احادیث، ازدواج، فرزند پروری و رفتار اجتماعی ایشان برای جامعه امروز و بهبود شرایط زندگی و همچنین الگوسازی لازم است و ایام میلاد آن حضرت به این موضوع کمک می کند.

 

این کارشناس دینی با بیان اینکه پیامبر اسلام پیام آور صلح، و اخلاق و دوستی است، اظهارداشت: نباید مسلمانان با چنین پیشوایی با همدیگر اختلاف داشته باشند و رو در رویی آن ها سبب خوشحالی و تحقق اهداف دشمنان باشد.

 

وی اضافه کرد: در تکریم مناسبت این ایام با استفاده از ظرفیت های نوین روز، شخصیت بزرگ ایشان را نشان دهیم و پیام های دلسوزانه و اخلاقی پیامبر را با ظرفیت هنر، فضای مجازی و فعالیت های ابتکاری جهانی کنیم.

 

*جامعه اسلامی باید سیره اخلاقی پیامبر را بیاموزد

 

امام جمعه موقت تیران با بیان اینکه پیامبر اسلام الگوی اخلاق برای امت خود بود و مسلمانان باید اخلاق و رفتار پیامبر را در زندگی خود اجرا کنند، گفت: جامعه اسلامی باید سیره اخلاقی پیامبر را بیاموزد و به آن عمل کند.

 

حجت الاسلام «سید کریم امامی» با بیان اینکه رعایت اخلاق اسلامی برای معرفی دین و زیبایی های اسلام کارآمد است، اذعان داشت: رفتارهایی که با بد اخلاقی، توهین، تهمت، افترا و تخریب شخصیت همراه است این رفتارها زیبنده مسلمانان و جامعه اسلامی نیست.

 

وی ادامه داد: این روزها فرصت ارزشمندی برای تشریح خصوصیات اخلاقی و توصیه های پیامبر اسلام  در نوع رفتار با همدیگر است که باید از شبکه های مجازی و تلویزیونی و یا طراحی مسابقاتی با این اهداف سعی در ترویج اخلاق در جامعه و اصلاح رفتارها باشیم.

 

*ظرفیت هنری برای ترویج ارزش های اخلاقی و خصوصیات شخصیت های بزرگ اسلامی

 

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تیران و کرون گفت: بهره گیری از ظرفیت های هنری مثل هنرهای تجسمی، فیلم، خوشنویسی و سرود برای ترویج ارزش های اخلاقی و خصوصیات شخصیت های بزرگ اسلامی لازم است.

 

«اقبال صالحی» با اشاره به ایام هفته وحدت و تکریم مناسبت های این روزها، اظهارداشت: فضای مجازی فرصت طلایی و ارزشمندی برای انجام این دسته از فعالیت ها در دوران کرونا است و فعالیت هایی مثل مسابقات کتابخوانی، طراحی و هنرهای تجسمی و سایر رشته ها نیز پتانسیلی برای معرفی سیره پیامبر و توصیه های اخلاقی آن حضرت است.

 

وی ادامه داد: تشکل های مردم نهاد، جوانان، فعالان فرهنگی و هنری و رسانه ها در شرایط کرونایی نقش مهمی دارند و باید خلاقیت های خود را به عرصه اجرا بگذارند و نقش خود را در این حوزه ایفا کنند.

 

کد خبر 988274

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha