پرداخت ۶ میلیارد و پانصد میلیون تومان صدقه در همدان

ترکمانه گفت: خیران همدانی از ابتدای سال جاری، ۶ میلیارد و ۵۵۱ میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

«پیمان ترکمانه » بابیان اینکه صدقات در سال جاری نسبت به مدت مشابه در سال قبل با 17 درصد رشد همراه بوده است، به خبرنگار شبستان گفت: در 6 ماهه امسال، مردم شریف و سخاوتمند استان 6 میلیارد و 551 میلیون تومان صدقه پرداخت کرده‌اند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان افزود: منطقه یک همدان با پرداخت یک میلیارد و 304 میلیون تومان بیشترین میزان پرداخت صدقه را داشته است.

 

وی تأکید کرد: به دلیل شیوع ویروس کرونا و کاهش میزان گردش وجه نقد در جامعه در تلاش هستیم تا با دریافت صدقات مردم شریف و نیکوکار استان از طریق روش‌های نوین و غیرحضوری، خدمات شایسته‌تری را به نیازمندان عزیز ارائه نموده و شرایط پرداخت صدقات را برای عموم هم استانی‌های عزیز تسهیل نماییم.

 

ترکمانه با تشریح روش‌های نوین و الکترونیکی پرداخت کمک‌های مردمی، یادآور شد: مردم نیکوکار استان می‌توانند از روش‌های آسان همچون تلفن گویای ۰۹۶۸۸۷۷، نصب نرم‌افزارهای کاربردی سکه و سنا، ارسال عدد ۱ به سامانه پیامکی ۸۸۷۷، پرداخت از طریق دستگاه‌های کارت‌خوان یا  خودپرداز، واردکردن کد #۰81*۸۸۷۷* در تلفن همراه و یا با ورود به سایت www. emdad.ir نسبت به پرداخت صدقات خود اقدام نمایند.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان با اشاره به نحوه هزینه کرد صدقات جمع‌آوری‌شده، ادامه داد: صدقات جمع‌آوری‌شده برای مددجویان  در قالب کمک‌های درمانی، پرداخت جهیزیه، آموزش و امور فرهنگی، کمک به تأمین و تعمیر منازل مسکونی مددجویان، ایجاد اشتغال و کمک‌های موردی هزینه می‌شود.

 

ایجاد 1147 شغل برای مددجویان کمیته امداد

وی با اشاره به اینکه 1147 شغل از محل پرداخت تسهیلات در 6 ماهه اول امسال برای مددجویان ایجادشده است گفت: طرح‌ها در زمینه‌های خدمات، دام‌پروری، زنبورداری، صنعتی و معدنی، حمل‌ونقل، کشاورزی، فرش و گلیم، صنایع‌دستی و پرورش طیور بوده است.

 

ترکمانه بیان کرد: برگزاری آموزش‌های رایگان فنی‌وحرفه‌ای، ایجاد اشتغال برای مددجویان جویای کار و دارای توانایی، پرداخت تسهیلات اشتغال‌زایی و همچنین اعمال نظارت‌های تخصصی و فنی بر طرح‌های اشتغال مددجویان توسط ناظران متخصص، گام‌های اصلی جهت توانمندسازی و خودکفایی مددجویان تحت حمایت این نهاد است.

 

مدیرکل کمیته امداد استان همدان بابیان اینکه 1147 مورد اشتغال از ابتدای سال در استان برای مددجویان تحت حمایت ایجادشده است گفت: 39 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه در این زمینه پرداخت‌شده است.

 

وی با اشاره به اینکه اشتغال همواره یکی از موارد مهم و اساسی هر جامعه و صنفی به شمار می‌رود، چراکه اشتغال اصلی‌ترین راه کسب معیشت آدمی است و به شکل غیرمستقیم بر زندگی وزنده ماندن بشر تأثیرگذار است و به‌طورکلی موضوع اشتغال و پیچیدگی‌های آن در جهان پرشتاب امروز توجه بسیاری از سیاست‌گذاران، دولت‌مردان و کارشناسان را به خود جلب نموده است، گفت: اشتغال پایدار به شغل‌های گفته می‌شود که به‌صورت مستمر فعالیت داشته و دچار نوسانات شدید نشود و درواقع اشتغال پایدار نوعی از سطح اشتغال است که موجب پایداری درآمد وتامین  معیشت می‌شود.

 

ترکمانه با عنوان این مطلب که در حال حاضر و با توجه به  شرایط کنونی اقتصادی لزوم و ضرورت ایجاد اشتغال پایدار بسیار محسوس است، گفت: 371 مورد اشتغال از محل منابع داخلی با هزینه 4 میلیارد و 100 میلیون تومان بوده است.

 

وی در ادامه گفت: 57 شغل از طریق پرداخت 2 میلیارد و 200 میلیون تومان تسهیلات از محل منابع تفاهم نامه بانک مهر و 603 شغل از طریق پرداخت 27 میلیارد و 600 میلیون تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از محل سایر منابع بانکی ایجادشده است.

 

مدیر کل کمیته امداد استان همدان در پایان با عنوان این مطلب که 116 مورد شغل  ایجادی در سال جاری از محل منابع اشتغال روستایی با هزینه کرد 5 میلیارد و 300 میلیون تومان بوده است، گفت: نظارت‌های به‌موقع و پی‌درپی نیز توسط کارشناسان حوزه خودکفایی برای راهنمایی مجریان طرح‌های اشتغال و همچنین جلوگیری از انحراف طرح‌ها صورت گرفته است.

کد خبر 988344

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha