خباثت‌های دشمنان باید موجب هوشیاری و بیداری مسلمانان شود

حجت‌الاسلام شایان گفت: خباثت‌های دشمنان باید موجب هوشیاری و بیداری هر چه بیشتر همه مسلمانان شود.

حجت‌الاسلام«علی شایان» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از صومعه‌سرا با تبریک هفته وحدت و سالروز میلاد حضرت محمد(ص) اظهار کرد: وحدت مفهومی قرآنی و نقطه مقابلش تفرقه است و دشمنان وقتی اثرگذاری لحظه به لحظه آموزه‌های پیامبر عظیم الشان اسلام را می‌بینند، پنجه بر رخسار آفتاب جمال نبوی می‌کشند.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به اینکه وقتی به آیات قرآن نظر می‌کنیم همه مسلمانان را دعوت به وحدت و اعتصام به حبل الهی و نهی از تفرقه کرده است افزود: به قول علمای علم اصول امر خداوند دلالت بر وجوب و «نهی حضرت حق ظهور در حرمت دارد پس می شود از آیه شریفه واعتصموا بحبل الله جمیعا ولا تفرقوا» اینطور استنباط اصولی و فقهی نمود که حفظ وحدت واجب و ایجاد تفرقه و انشقاق، حرام است.

 

وی گفت: به هر حال باید به مسئله هفته وحدت نگاهی جامعه شناسانه هم داشت در شرایطی که مسلمان، با هر مذهب و از هر طائفه و نحله‌ای دشمنان مشترک و درد و درمان‌های یکسان و بسیاری از دغدغه‌های اساسی و دردمندانه واحد و اشتراکات فراوان دارند یکی از ضروری‌ترین امور همین حفظ وحدت است، این ضرورت هم کاملا عقلی و عرفی و هم مهمتر اینکه شرعی است.

 

حجت‌الاسلام شایان با بیان اینکه مگر غیر از این است که به توصیه بزرگان ما هر جا تفرقه و عناد پیش آمد قطعا شیطان در کار و فعال است تصریح کرد: توصیه‌های مقام معظم رهبری بر حفظ وحدت هم مکرر و هم فراوان است قطعا اگر مسلمانان در مسیر اتحاد و همدلی حرکت کنند آثار شیرین و پرحلاوت اتحاد کلمه خود را به عیان مشاهده خواهند کرد.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ با اشاره به اینکه دشمنان اسلام به قدری گستاخ شده‌اند که اهانت‌هایی به ساحت مقدس پیامبر عظیم الشان اسلام، انجام می‌دهند خاطرنشان کرد: این خباثت‌ها باید موجب هوشیاری و بیداری هر چه بیشتر همه مسلمانان شود.

 

وی اظهار کرد: در شرایطی که معاندان اساس اسلام و شخصیت نورانی پیامبر اعظم را مورد آماج حملات بی رحمانه خویش قرار داده‌اند، مشغول شدن به اختلافات و نزاع‌های بی فایده و خطرناک، غیر از آب به آسیاب بدخواهان عنود است؟

 

حجت‌الاسلام شایان با اشاره به اینکه به تعبیر حکیمانه مقام معظم رهبری، در این مواقع بصیرت رهگشاست افزود: بصیرت یعنی نگاه نافذ و عمیقی که از ورای همه مسائل گرفتار سطحی نگری‌ها نشود و اهمیت اتحاد مسلمانان و همراهی و همدلی آنان را علی‌الخصوص در این برهه حساس تاریخی درک کند.

 

امام جمعه موقت گوراب‌زرمیخ گفت: البته همانطور که بزرگان بارها فرموده‌اند التزام به وحدت به هیج وجه به معنای دست برداشتن و رها کردن اعتقادات و مبانی حقه مذهب تشیع اثنی عشری نیست منتهی اهداف عقلایی و اجتماعی مهم وحدت که بسیار فراوان و ناکام کننده نقشه‌های رنگارنگ استکبار می باشد ، مد نظر و هدف و غایت وحدت است و امری که هم ریشه قرانی و روایی دارد و هم سیره عقلائیه مورد تایید بزرگان ماست

 

وی خاطرنشان کرد: حرکت رذیلانه رییس جمهور فرانسه هم نشان داد که چقدر تعالیم نبوی در روح و جان ملت‌ها زنده و پاینده است که اینگونه آنها دست به کار شده و از کاریکاتورهای موهن فریبکارانه  به نام آزادی بیان، دفاع می‌کنند و هم از آنجایی که چون خدا خواهد عدو سبب خیر شود باعث اتحاد هر چه بیشتر مسلمانان و بلکه همه حق طلبان جهان علیه هتاکان به ساحت نبی مکرم اسلام(ص) شد.

کد خبر 988367

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha