کشورهای عرب باید از غزه حمایت کنند

امام جمعه جزیره هرمز گفت: کشورهای مسلمان که ادعای عرب بودن دارند باید به جای عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی از فلسطین و عزه حمایت کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از بندرعباس، حجت الاسلام «فتح الله بهزادی» در خطبه های نماز جمعه این هفته که در مسجد حضرت ابالفضل (ع) برگزار شد : با محکوم کردن توهین به پیامبر اسلام(ص) افزود: آزاد دانستن اهانت به پیامبران الهی و ممنوع بودن تحقیق و گفتن از هولوکاست بیانگر استفاده ابزاری از آزادی بیان است.

 

وی ادامه داد:  کشورهای مسلمان که ادعای عرب بودن دارند باید به جای عادی سازی روابط خود با رژیم غاصب صهیونیستی از فلسطین و عزه حمایت کنند.

 

امام جمعه با تبریک هفته وحدت تصریح کرد: مسلمانان باید بیش از پیش به وحدت توجه کنند و سران کشورهای اسلامی که ادعای اسلام دارند نباید سر سپرده آمریکا و استکبار باشند.

 

وی با بیان اینکه مسلمانان نباید در برابر این هتک حرمت و  بی احترامی کوتاهی کنند، گفت: مکرون که مدعی آزادی بیان است چرا حرفی از هلوکاست نمی‌زند.

 

امام جمعه هرمز اظهارداشت: اگر ۲ میلیارد مسلمان جهان متحد باشند آمریکا و همدستانش  دچار مشکلات اقتصادی زیادی خواهند شد.

 

حجت السلام بهزادی  خاطرنشان کرد : توهین کنندگان به پیامبر اسلام (ص) ملعون هستند و دولت فرانسه با این حرکات خام و ناپخته خود به زودی سقوط خواهد کرد .

 

وی با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد انتقاد از مسولان و اینکه تخریب کردن شیوه و کار آمریکایی‌هاست‌ اظهارداشت: انتقاد خوب است اما تخریب و توهین کار پسندیده‌ای نیست.

 

امام جمعه هرمز  ادامه داد: هیچکس نباید اجازه توهین به دیگران از جمله مسوولان نظام اسلامی را را داشته باشد که هم بر خلاف شرع مقدس و هم بر خلاف قوانین کشور است.

 

بهزادی  اظهار داشت: البته باب انتقاد منصفانه همواره باز است و باید بر اساس قرآن، منصفانه و بر اساس اصلاح باشد.

 

امام جمعه هرمز استیضاح جریانی را بر استیضاح فردی مقدم دانست و گفت: نباید در این شرایط با تحلیل های نادرست مشکلات بیشتری ایجاد کرد.

 

وی درخصوص وضعیت بیماری کووید ۱۹ گفت: تلفات کرونا در دنیا زیاد شده است؛ طبق فرمایشات مقام معظم رهبری باید به این موضوع به صورت ملی نگاه کرد چرا که هنوز واکسنی برای آن تایید نشده است.

 

وی با تاکید بر لزوم مبارزه فراگیر با ویروس کرونا افزود: عاقلانه ترین راه مبارزه با این بیماری پیشگیری و رعایت دستورالعمل های بهداشتی است.

 

امام جمعه هرمز باگرامیداشت روز فرهنگ عمومی  گفت: رشد و ارتقای فرهنگ خودباوری، ایجاد فرهنگ بردباری و استقامت، ایجاد روحیه کار، تعاون و همکاری، فرهنگ مطالعه و کتابخوانی و فرهنگ سازی برای بالابردن همت ها باید در  اولویت قرار گیرند.

کد خبر 988382

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha