۱۶تبعه خارجی غیر مجاز شناسایی و اخراج شدند

آشتاب گفت: در بازرسی های انجام شده از واحد های تولیدی و تعاونی استان، ۱۶ تبعه خارجی غیرمجاز مشغول کار در ۲ واحد تعاونی شناسایی و اخراج شدند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «علی آشتاب» امروز(10 آبان) در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: با توجه به مشکل کاریابی جوانان استان، وجود اتباع خارجی بدون مجوز و اشتغال این افراد در واحدهای اقتصادی ‌علاوه‌ بر ایجاد  مشکلات فرهنگی، اقتصادی و امنیتی باعث اتلاف نیروی کار داخلی می‌شود.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به ضرورت جلوگیری از اشغال فرصت‌های شغلی توسط اتباع بیگانه غیرمجاز، افزود: طی هفت ماهه سالجاری بیش از ۴۸۹ مورد بازرسی در این خصوص توسط بازرسان کار و ۶۰ مورد گشت مشترک با همکاری نیروی انتظامی استان انجام گرفت.

 

وی خاطرنشان کرد: در پی بازرسی های به عمل آمده ۱۶ تبعه خارجی غیرمجاز شاغل در تعاونی های استان شناسایی و از کشور اخراج شدند.

 

آشتاب ادامه داد: به موجب ماده ۱۸۱ قانون کار، بکارگیری اتباع بیگانه فاقد مجوز کار در هر شغلی جرم محسوب می‌شود که در این راستا ۲ کارفرمای متخلف استان، ضمن ابلاغ برگ جریمه، به مراجع قضایی معرفی شدند.

 

وی با اشاره به جایگزینی ۱۰نیروی بومی به جای اتباع غیرمجاز تصریح کرد:‌ واحدهای کشاورزی، صنعتی و خدماتی که اتباع بیگانه غیرمجاز را به کار می‌گیرند به استناد بند (ج) ماده ۱۱ قانون تنظیم بخشی از مقررات مالی دولت با معرفی به مراجع قضایی روزانه مبلغ ۱۵۴ هزار تومان جریمه خواهند شد.

 

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی لرستان با اشاره به  فعالیت 2 هزار و 836 تعاونی در استان، گفت: بیش از 28 هزار نفر در تعاونی های لرستان مشغول به کار هستند.

 

کد خبر 988455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha