۹۰ درصد صنایع آذربایجان شرقی مربوط به بخش خصوصی است

امین زاده با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در تبریز، «حبیب امین زاده» امروز در مراسم تجلیل از صادرکنندگان نمونه آذربایجان شرقی اظهار داشت: یکی از ارکان توسعه، افزایش صادرات غیرنفتی است که به عنوان یکی از محورهای جهش استانی مطرح بوده و استان آذربایجان شرقی نیز در راستای هدفگذاری در این مسیر اقدامات خوبی انجام داده است.

رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت آذربایجان شرقی ادامه داد: در پایان شش ماهه اول سال، استان آذربایجان شرقی جزو استان های نادر است که با رشد ۳۰ درصدی ارزش صادرات غیرنفتی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه ۹۰ درصد صنایع استان مربوط به بخش خصوصی است، گفت: این امر سبب افزایش تولید و صادرات محور شدن این استان شده است.  توانسته ایم به ۶۲ کشور جهان صادرات داشته باشیم که البته در این میان ۱۰ کشور همسایه در اولویت بوده اند.  

امین زاده با اشاره به انتخاب ۴۰ واحد برتر صادراتی کشور گفت: از این تعداد پنج واحد مربوط به استان آذربایجان شرقی هستند که این امر نشان از جایگاه واحدهای استان در حوزه صادراتی دارد.

همچنین رییس اتاق بازرگانی تبریز نیز در این آیین، تولیدکنندگان را مجاهدان در راه کشور دانسته و گفت: از سوی دیگر دولت وظیفه ایجاد تنوع در بازارهای صادراتی را بر عهده دارد که قطعا کشورهای همسایه، اولویت بیشتری برای تجارت دارند. 

یونس ژائله ادامه داد: تولیدکنندگان و صادرکنندگان در شرایط کنونی، پرچمدار اقتصاد کشور بوده و بدون ادعا در حال تلاش برای پیشبرد اقتصاد هستند.

وی، فعالان بخش تولید را سرمایه های یک کشور دانسته و گفت: در تمام نقاط دنیا برای سرمایه گذارانی که بدون ادعا در تلاش برای ایجاد اشتغال برای مردم هستند، فرش قرمز پهن می کنند که در کشور ما نیز باید حمایت لازم از این قشر صورت گیرد.  

رییس اتاق بازرگانی تبریز با تاکید بر ایجاد اتحاد بین بخش خصوصی و دولتی گفت: این دو بخش باید در کنار یکدیگر قرار گرفته و یاری کننده هم باشند. پیچیده شدن بروکراسی های اداری، سبب نارضایتی هایی در بین فعالان بخش خصوصی شده است.  

گفتنی است، در این مراسم از صادرکنندگان نمونه استانی توسط نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 988457

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha