محدودیت های کرونایی تا ۱۰ روز دیگر تمدید شد

خادمی با اشاره به اینکه استان لرستان در پی شیوع بیماری کرونا در وضعیت قرمز قرار دارد، گفت: محدودیت های جدید کرونایی در استان به مدت ۱۰ روز دیگر تمدید شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خرم آباد، «سید موسی خادمی» امروز(10 مهر) در حاشیه جلسه ویدئو کنفرانس ستاد ملی مدیریت کرونا، اظهار داشت: پیرو مصوبه ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، محدودیت های جدید کرونایی در ۲۵ مرکز استان به مدت ده روز تمدید شده است.

 

استاندار لرستان افزود: یکی از مهمترین مباحث این جلسه، تاکید مقام معظم رهبری بر تشکیل قرارگاه  برای پیگیری مصوبات ملی ستاد مقابله با بیماری کرونا است.

 

وی ادامه داد: بر این اساس قرارگاه بمنظور اجرایی شدن مصوبات تشکیل شده و فرماندهی آن بر عهده وزیر محترم کشور است. 

 

استاندار لرستان به موضوع ردیابی بیماران و ایجاد محدودیت های بیشتر برای این افراد اشاره کرد و گفت: به منظور کنترل چرخه انتقال و جلوگیری از شیوع بیماری در جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شد که با همکاری وزارت ارتباطات شماره تلفن همراه بیماران مبتلا به کرونا در سامانه ثبت شده و جابجایی آنها کنترل شود.

 

وی افزود: بر این اساس از فروش بلیت هواپیما، قطار و سایر خدماتی که به سامانه ها وصل هستند به این گونه افراد جلوگیری خواهد شد. 

 

خادمی با اشاره به هماهنگی های انجام شده با شرکت ملی پست ایران، گفت: این مجموعه موظف می‌شود که خدمات مورد نیاز مبتلایان به کرونا را به آنها ارائه دهد که شامل خدمات دولتی و عمومی خواهد بود تا اینگونه افراد مجبور نباشند برای انجام امور خود از منزل خارج شوند.

 

استاندار لرستان خاطرنشان کرد: چهار شهرستان الیگودرز، دورود، پلدختر و کوهدشت محدودیتهای آنها همچنان برقرار است و علاوه بر آن از روز چهارشنبه ۱۴  تا ۲۳ ابان به مدت ۱۰ روز محدودیت‌های جدیدی در۲۵ مرکز استان و از جمله شهرستان خرم آباد  اعمال خواهد شد.

 

وی ادامه داد: بر این اساس برخی از فعالیت ها تعطیل می شود و این به معنای آن است که خدمات سطح سه و چهار را در شهرستان خرم‌آباد محدود خواهیم کرد. 

 

خادمی با بیان اینکه امید می رود این اقدامات در کنترل شیوع گسترده کرونا موثر واقع شود، اظهار کرد: همچنان که همواره گفته‌ایم اصل موضوع برعهده مردم و رعایت توسط مردم است اگرچه اقدامات دولت می‌تواند کمک حال و تسهیل کننده موضوع از نظر روانی باشد اما اصل کار و مراعات بر عهده مردم است و مردم بایستی به طور دقیق موارد را رعایت کنند.

کد خبر 988532

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha