ستاد بازسازی و توسعه آستان مقدس خواهر امام رشت تشکیل می‌شود

حجت الاسلام علیزاده از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام رشت خبر داد و گفت: این ستاد به دستور و ریاست استاندار در آینده نزدیک تشکیل خواهد شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «ستار علیزاده» امروز( شنبه، 10 آبان) در دیدار با شهردار جدید شهر رشت خواستار توجه بیشتر مجموعه مدیریت شهری رشت به آستان خواهر امام رضا(علیهماالسلام) شد و گفت: فاطمه اخری فرزند بلافصل امام موسی کاظم( علیه السلام) و خواهر امام رضا(علیه السلام) و آبرو و افتخار شهر رشت است.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان با ابراز خرسندی از طرح موضوع توسعه حرم مطهر حضرت فاطمه(س) در اولین جلسه رسمی شهردار جدید رشت اعلام کرد: هر خدمتی به توسعه و آبادانی آستان خواهر امام رشت خدمت به اهل بیت(ع) و مردم متدین رشت بوده و قطعاً ماندگار است.


وی افزود: قدم هایی در گذشته در راستای توسعه حرم مطهر برداشته شد که لازم بود اما کافی نبود.


علیزاده با بیان اینکه اداره اوقاف و امور خیریه گیلان نگاه و انتظار مالی چندانی از شهرداری ندارد، گفت: خواسته به حق مردم شهر، طرح جامع توسعه حرم و اتصال آن به طرح تفصیلی شهر است و بر این اساس از هر خدمتی در راستای اجرای این طرح استقبال می کنیم.


وی از تشکیل ستاد بازسازی و توسعه آستان خواهر امام با خواست و حضور آیت الله فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان و همچنین استاندار گیلان خبر داد و بیان کرد: این ستاد به دستور و ریاست استاندار در آینده نزدیک تشکیل خواهدشد.


مدیرکل اوقاف و امور خیریه گیلان اضافه کرد: نمونه این کار در حرم آقا سید جلال الدین اشرف در حال انجام است و وسعت این آستان مقدس از چهار هزار متر به 11 هزار متر افزایش پیدا کرده است.


وی کنترل ساخت و ساز اطراف حرم خواهر امام و تطابق طرح جامع توسعه حرم با طرح تفصیلی شهر رشت را خواستار شد و گفت: جلسات مشترک کارشناسان اوقاف و شهرداری می تواند در این زمینه مفید باشد.


حجت الاسلام علیزاده با بیان اینکه شهرداری، اوقاف را مانع توسعه شهر نبیند، گفت: اوقاف همراه و در خدمت توسعه شهر رشت است، زیرا رویکرد سازمان اوقاف توسعه خدمات اجتماعی به مردم است.

 

در پایان این نشست که جمعی از مدیران اوقاف گیلان و «فاطمه شیرزاد» عضو شورای شهر رشت و هیئت امنای خواهر امام رشت نیز حضور داشتند حکم خادم افتخاری بقاع متبرکه شهرستان رشت به ویژه بقعه خواهر امام به احمدی، شهردار رشت اعطا شد.

 

کد خبر 988595

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha