سید حسن نصرالله:آزادی بیان غرب دروغ و استانداردی دوگانه است

سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهارات ضد اسلامی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرد و گفت آزادی بیان مورد ادعای غربی ها بر اساس استانداردهای دوگانه است و بسیاری از آزادی بیان ها در این کشورها سرکوب می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از پرس تیوی، سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان اظهارات ضد اسلامی امانوئل مکرون رئیس جمهور فرانسه را محکوم کرد و گفت آزادی بیان مورد ادعای غربی ها بر اساس استانداردهای دوگانه است و بسیاری از آزادی بیان ها در این کشورها سرکوب می شود.

 

سید حسن در سخنرانی تلویزیونی به مناسب ولادت حضرت محمد(ص) گفت: کشورهای غربی به بهانه آزادی بیان ادیان الهی را مورد اهانت قرار می دهند درحالی که این استانداردهای دوگانه است که خودشان نیز به این موضوع اعتقاد ندارند.

 

 سخنرانی دبیر کل حزب الله یک روز پس از آن صورت گرفت که یک مهاجم ناشناس به یک کلیسا حمله کرد.

 

این حمله مهلک چند روز پس از حمله یک مهاجم دیگر به معلم تاریخ صورت گرفت که از کاریکاتورهای توهین آمیز نسبت به حضرت محمد (ص) در یک کلاس در شهر پاریس استفاده کرده بود.

 

مکرون پس از اقدام معلم تاریخ از حرکت او دفاع کرد و گفت آنها بر اساس آزادی بیان حرف می زنند. اقدامی که موجب خشم مسلمانان در سراسر جهان شده است.

 

دبیر کل حزب الله در پیام تلویزیونی خود که از شبکه المنار پخش شد، استفاده مكرون از اصطلاح ترور اسلامی را به شدت محکوم كرد و گفت كه مذاهب را نمی توان مقصر جنایات افراد دانست.

 

وی همچنین گفت كه هیچ كسی مسیحیت را مقصر جنایتی كه ارتش فرانسه در الجزایر مرتكب شده یا جنایات ارتش آمریكا در سراسر جهان نمی داند.

 

نصرالله همچنین تاکید کرد که گروه های تروریستی تکفیری در خاورمیانه توسط کشورهای غربی حمایت می شوند.

 

وی در ادامه از مقامات فرانسوی خواست که در نوع آزادی بیان که موجب نقض حیثیت انسانی می شود ، تجدیدنظر کنند و گفت: آزادی بیان در غرب دروغی بیش نیست چون حتی آنها نتوانستند سوالات روژه گارودی فیلسوف فرانسوی  درباره هولوکاست را تحمل کنند.

 

نصرالله همچنین از مقامات و افکار عمومی فرانسه خواست که از سرزنش اسلام و همه مسلمانان در حمله های نیس یا حملات مشابه به سایر نقاط خودداری کنند و تاکید کرد که چنین کارهایی غیرقانونی و غیراخلاقی است و فقط مجرمان باید مجازات شوند.

 

نصرالله همچنین از مقامات فرانسوی خواست که به خاطر داشته باشند که مسلمانان هرگز نمی توانند تحقیر و توهین به پیامبر خود را بپذیرند.

 

نصرالله خطاب به مقامات فرانسه گفت: اهانت به پیامبر هرگز توسط مسلمانان قابل تحمل نیست. حتی رژیم های سیاسی نمی توانند چنین سوءاستفاده هایی را پنهان كنند. بنابراین ، شما باید بهانه ها را پس بگیرید و جلوی این تخلف را بگیرید.

 

هزاران مسلمان در کشورهای مختلف جهان ، از جمله بنگلادش ، پاکستان ، لبنان ، فلسطین و هند ، تجمع هایی را برای محکوم کردن موضع ضد اسلامی فرانسه برگزار کردند.

کد خبر 988609

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha