لزوم تشکیل قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی برای مهارکرونا

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به اجرای موفق طرح غربالگری کرونا در پیک اول شیوع این ویروس به همت نیروهای مردمی با محوریت مساجد، گفت: به زودی قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی برای مهارکرونا در سراسر مازندران تشکیل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از ساری، حجت الاسلام والمسلمین «محمدباقر محمدی لائینی» امروز(10آبان)  در اولین نشست قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی با اشاره به توهین اخیر به پیامبر عظیم‌الاشان اسلام حضرت محمدمصطفی(ص) که مورد احترام ۲ میلیارد جمعیت جهان، است، گفت: بدتر اینکه رئیس جمهور فرانسه هم به‌عنوان آزادی بیان از این حرمت شکنی حمایت می کند.

 

نماینده ولی فقیه درمازندران افزود: موضوع جلسه ما با عنوان قرارگاه سلامت و معنویت جوانان انقلابی است، پیرو فرمایشات مقام معظم رهبری که از شیوع مجدد کرونا و پایین آمدن مقدار رعایت توصیه‌های بهداشتی ابزار تاسف داشتند و دستورالعمل‌هایی را صادر کردند.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی با اشاره به فرازهایی از فرمایشات رهبری، اعلام کرد: لزوم راه‌اندازی فوری یک عقبه قرارگاهی، عملیاتی برای اجرای تصمیمات ستاد ملی مبارزه با کرونا و نظارت بر اجرا، آموزش همگانی درباره راه‌های شیوع و شیوه‌های پیشگیری به‌صورت محله محور و استفاده از ظرفیت مردمی از جمله دستورات ایشان است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران، عنوان کرد: با توجه به حضور پر شمار نیروهای داوطلب در ماه‌های اول شیوع این بیماری و خدمات موثر آنان همانند کمک به پرستاران، ضدعفونی کردن دستگاه‌های اجرایی و معابر آموزش پیشگیرانه به خانواده‌ها و کمک به افراد سالمند، استمرار این فعالیت‌ها لازم است

 

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: مقام معظم رهبری از نیروهای مومن و داوطلب ساده و مخلص خواستند که باز هم وارد میدان شوند، تامین اجتماعی موظف است برای حل این مشکل تلاش کند، ورود خیرین در این قضیه از برترین انفاق ها است اهمیت معجزه‌وار دعا، توسل و استغفار برای دفع بلا مورد تاکید است.

 

وی خاطرنشان کرد: در ادامه فرمایشات رهبری آمده است؛ همه آنچه که گفته شد در حکم ابزار است و آنچه به این ابزارها جان و روح می‌بخشد پروردگار متعال است که باید با دعا و تضرع نظر لطف الهی را که همواره شامل لطف ملت ایران بوده است برای عبور از این گردنه جذب کرد.

 

حجت الاسلام محمدی لائینی ادامه داد: براساس فرمایشات مقام رهبری دو قرارگاه بنا است شکل بگیرد یک تحت عنوان عملیاتی ستاد ملی مدیریت کرونا، مربوط به دستگاه‌های اجرایی برای اجرا و نظارت بر اجرای مصوبات ستاد مقابله با کرونا است.

 

نماینده ولی فقیه در مازندران تاکید کرد: مقام معظم رهبری خواستند باید نیروهای مردمی مساجد و بسیج وارد میدان شوند. این قرارگاه تحت عنوان سلامت و معنویت جوانان انقلابی برای همین بعد مردمی است که در این قسمت همه نهادهای فرهنگی تعلیم و تربیتی،  رسانه‌ای و بسیجی باید کمک کنند.

 

وی بیان کرد: مردمی سازی مقابله با ویروس و حضور پررنگ تر داوطلبان در صحنه می‌تواند امکان غلبه در بحران را فراهم کند تقویت آموزش‌های عمومی حمایت از مدافعان سلامت و همکاری در امور بهداشتی و درمانی ادامه نهضت احسان و تعاون فرهنگ سازی برای همراهی با تدابیر حاکمیتی و مهمتر از همه دعا و استغفار اهمیت دارد.

 

امام جمعه ساری متذکر شد: کانون عملیات مد نظر مقام معظم رهبری، مساجد و محیط عملیات محلات است. نیروهای مساجد پس از آموزش و تجهیز که مقدماتش در حال فراهم شدن است نسبت به غربالگری و شناسایی مبتلایان در مبدا اقدام کنند

 

حجت الاسلام محمدی لائینی اظهار کرد: حمایت معیشتی ضروری است مسئولین با استفاده از توان و مشارکت خیرین پیگیری کنند ما در این قرارگاه دنبال سه چیز هستیم چگونه نیروهای مردمی جوانان انقلابی و گروه‌های جهادی را با محوریت مسجد و محله شکل بدهیم و اینها را آموزش بدهیم به‌وسیله متخصصان مربوطه که غربالگری کنند و به قرنطینه خانگی ببرند.

 

وی در پایان اذعان کرد: جمع آوری حمایت‌های مالی مردم همچون رزمایش کمک‌های مومنانه لازم است تا بتوانیم خانواده‌های نیازمند را حمایت کنیم، برپایی آیین دعا، تضرع ، استغفار و معنویت درمانی مهم است و باید اصل قرار بدهیم.

کد خبر 988612

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha