وحدت مسلمانان، خاری در چشم دشمنان/ بین شیعه و سنی مرزی وجود ندارد

شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده، شهرستانی با ۷ قومیت کرمانج، بلوچ، فارس، ترکمن، تات و ترک که با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کند و شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم، خاری در چشمان دشمنان شده اند.

خبرگزاری شبستان _ خراسان شمالی؛ مانه و سملقان؛ شهرستان ۱۱۰ هزار نفری مانه و سملقان در ۴۵ کیلومتری غرب بجنورد واقع شده، شهرستانی با ۷ قومیت کرمانج، بلوچ، فارس، ترکمن، تات و ترک که با صلح و دوستی در کنار یکدیگر زندگی می کند و شیعه و سنی با وحدت و برادری در کنار هم، خاری در چشمان دشمنان شده اند.

 

 

***حفظ و تقویت وحدت بین شیعه و سنی مهم است

 

امام جمعه شهر آشخانه با تبریک هفته وحدت به تمام مسلمانان جهان گفت: راهبرد جمهوری اسلامی ایران حفظ و تقویت وحدت امت اسلامی است.

 

حجت الاسلام عباسعلی احمدزاده افزود: از ابتدای انقلاب تاکنون یکی از مهم ترین اولویت های انقلاب اسلامی حفظ و تقویت و انسجام مسلمانان بوده که برای حفظ آن افراد بزرگی را از دست داده ایم.

 

وی بیان کرد: امروز دل قهرمانان جبهه مقاومت با دل ها و قلوب مسلمانان در همه جهان گره خورده است و این تنیجه وحدت و یکپارچگی است.

 

وی با بیان این مطلب که هتک حرمت به پیامبر اسلام(ص) نشان دهنده ضعف دشمنان اسلام است، افزود: امروز کشور درگیر یک جنگ چند وجهی تمام عیار و پیچیده و تحمیلی است و بدون شک در چنین شرایطی بیش از همیشه نیاز به اتحاد و انسجام داریم.

 

امام جمعه موقت شهر قاضی هم گفت: یکی از دلایل نام گذاری این هفته، قرآن کریم است که باید همه مسلمانان به این کتاب آسمانی تمسک جسته و دستورات الهی را در زمینه وحدت عملی کنند.

 

حجت الاسلام ابوالفضل اردکام به اهمیت وحدت بین مسلمانان تاکید کرد و افزود: رهنمودهای رهبر معظم انقلاب باعث وحدت مسلمین شده اما دشمن به دنبال کم رنگ کردن ولایت فقیه و به تبع آن کم رنگ کردن وحدت شیعه و سنی و ایجاد اختلاف بین مسلمانان است.

 

وی خواستار هوشیاری مسلمانان از نفوذ و حیله‌های دشمنان اسلام و ترفندهای استکبار شد و افزود: وحدت بین مسلمانان جهان، اعم از شیع و سنی نقشه‌های دشمنان اسلام را نقش برآب می‌کند.

 

***هفته وحدت فرصتی در راستای تقویت همدلی

 

 یکی از آخوند های اهل تسنن روستای خرتوت هم گفت: با تدبیر حضرت امام (ره) در نامگذاری هفته وحدت ریشه بسیاری از اختلافات در جامعه از بین رفت.

 

آخوند صفری اظهار کرد: رهبر عظیم الشان انقلاب نیز در ادامه راه حضرت امام (ره) با تاکید بر وحدت هرچه بیشتر بین مسلمانان جهان، توصیه‌ها و رهنمودهای فراوانی داشته‌اند.

 

وی تصریح کرد: امروز بسیاری از علمای جهان اسلام از فرصت هفته وحدت در راستای تقویت همدلی و برادری بین مسلمانان استفاده می‌کنند تا با تقویت وحدت بین آنان، دشمنی‌های استکبار جهانی را بی اثر کنند.

 

وی با اشاره به آنچه امروز در منطقه خاورمیانه می‌گذرد، خواستار وحدت و همدلی بین مسلمانان شد و گفت: باید بیدار باشیم که از اختلاف بین مسلمانان و اختلاف شیعه و سنی تنها دشمنان اسلام آنهم در راستای منافع استکبار بهره می‌برند.

 

 

***وحدت کلید همه مشکلات

امام جمعه اهل تسنن روستای تازیاب مانه و سملقان هم گفت: وحدت امت اسلامی که یادگار امام راحل است، کلید همه مشکلات جهان اسلام است.

 

عبدالله آخوند خوش نظر اظهار داشت: وحدت، تنها کلیدی است که به قفل تمام دل‌ها می‌خورد و اما همه راه‌ها با توسل به راه و سنت محمدی و با توسل به آل اطهار و اهل بیت نبی مکرم حاصل می‌شود.

 

وی اظهارکرد: خداوند بزرگ و تعالی هر کسی را به وحدت دعوت نکرده است و تنها مسلمانانی را که ایمان دارند و از دستورات پروردگارشان پیروی می کنند و اشتراکات فراوانی دارند به وحدت و یکدلی دعوت کرده است.

 

وی افزود: کامل‌ترین دین، دین اسلام و آخرین رسول، حضرت ختمی مرتبت، محمد مصطفی(ص) است و هر کس غیر از آن را گزیند در خسران و نابودی است به طوری که یکپارچگی مسلمانان آن زمان برای رسول الله آنقدر مهم بوده است که رسول مکرم اسلام، ایجاد وحدت در میان امت اسلامی را در مدینه منوره بعد از تشکیل حکومت اسلامی اساس کار خود قرار دادند.

 

شهرستان مانه و سملقان هر ساله مراسم هفته وحدت را با برگزاری همایش و بازارچه در روستاهای اهل تسنن و برگزاری مسابقات ورزشی مختلف در کنار برادران شیعه و سنی جشن می گرفتند که در سال جاری به دلیل بیماری کرونا این برنامه ها لغو شده است.

 

 

 

کد خبر 988682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha