بررسی ۳۲۸ فقره پرونده متقاضیان پروانه ساختمانی در روستاهای جهرم

کارگرفرد گفت: ۳۲۸ فقره پرونده مربوط به متقاضیان پروانه ساختمانی در سطح روستاهای تابعه شهرستان جهرم بررسی شده است.

«صمد کارگرفرد» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در جهرم، با اشاره به فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در راستای توسعه روستاهای تابعه شهرستان جهرم گفت: با تلاش پرسنل این اداره 2 میلیون و 85 هزار و 896 متر مربع از اراضی خارج از روستاها در شهرستان جهرم به محدوده طرح هادی الحاق شده است.

 

 مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم با اشاره به تغییر کاربری 56 هزار متر مربع از اراضی این شهرستان، افزود: این تغییر کاربری از اراضی غیر مسکونی به مسکونی و یا تجاری انجام شده است.

 

وی به تفکیک شدن 43 هزار و 272 متر مربع اراضی با کاربری مسکونی اشاره کرد و اظهار داشت: در این مدت 328 فقره پرونده مربوط به متقاضیان پروانه ساختمانی در سطح روستاهای تابعه شهرستان جهرم بررسی شده است.

 

کارگرفرد با اشاره به اینکه همچنین 640 فقره کارشناسی در زمینه های مختلف فنی انجام شده است، خاطرنشان کرد: طراحی 410 شیت نقشه جهت متقاضیان توسط دفاتر خدمات فنی و مهندسی وابسته به بنیاد مسکن انقلاب اسلامی جهرم از دیگر فعالیت های این ارگان بوده است.

 

وی با اشاره به اینکه بنیاد مسکن انقلاب اسلامی به فرمان حضرت امام خمینی (ره) در روزهای نخست پیروزی انقلاب تشکیل شد، عنوان کرد: عمده فعالیت بنیاد مسکن انقلاب اسلامی کمک به مردم محروم و روستایی برای خانه دار شدن است.

 

به گفته مدیر بنیاد مسکن انقلاب اسلامی شهرستان جهرم، مطالعه و بررسی در زمینه تشخیص و تعیین نیازمندی های مسکن محرومان اعم از روستایی و شهری و فراهم آوردن موجبات اجرای آن با مشارکت و همکاری و خودیاری مردم و دستگاه های مختلف، تهیه طرح مجتمع های زیستی و واحدهای مسکونی ارزان قیمت و اجرای آنها، تهیه زمین مورد نیاز طرح ها و پروژه های بنیاد و آماده سازی آنها و  تهیه طرح های هادی و اصلاح معابر در روستاها با هماهنگی دستگاه های ذیربط و اجرای آن با مشارکت مردم از محل اعتبارات مصوب را از وظایف این ارگان عنوان کرد.

 

کارگرفرد ادامه داد: همچنین  تهیه و ارائه طرح های لازم برای بازسازی و نوسازی مناطق مسکونی آسیب دیده در اثر جنگ، سیل، زلزله و سایر سوانح طبعی و اجرای آنها با مشارکت مردم و هماهنگی با سایر سازماها و ارگاهای ذیربط، زمینه سازی و برنامه ریزی جهت سند دار کردن روستاها از طریق ماده 140 و ایجاد خدمات زیربنایی و صدور پروانه های ساختمانی و ایجاد نظام فنی و آموزشی حرف ساختمانی در مناطق روستایی و همچنین تسهیلات بهسازی مسکن روستایی با هدف ارتقاء کیفیت ساخت و ساز واحدهای مسکونی روستایی را از عمده فعالیت های بنیاد مسکن انقلاب اسلامی عنوان کرد.

کد خبر 988782

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha