ضرورت تجدیدنظر در روابط با فرانسه/ مسلمانان اجازه توهین به پیامبر را نمی دهند

فرخی میکال ضمن محکوم کردن توهین رییس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص) گفت: وزارت خارجه ضمن احضار سفیر فرانسه باید مراتب انزجار مردم ایران اسلامی را به وی ابلاغ کند.

«رسول فرخی میکال» در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، با تأکید بر اینکه در پی اهانت رییس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص) وزارت امور خارجه کشورمان باید موضع‌گیری کند اظهار داشت: وزارت خارجه کشورمان ضمن احضار سفیر فرانسه باید مراتب انزجار مردم ایران اسلامی را به وی ابلاغ کند.
 
 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس توهین رییس‌جمهور فرانسه به ساحت مقدس پیامبر اکرم(ص) و طرح سؤالی که توسط وی از وزیر امور خارجه انجام شده را مورد اشاره قرار داد و عنوان کرد: مسلمانان جهان به هیچ‌وجه اجازه نمی‌دهند به مقدسات آنان توهین شود و در برابر چنین حرکت‌هایی می‌ایستند.
 
 
فرخی‌میکال احضار سفیر فرانسه به وزارت امور خارجه کشورمان را امری که باید در دستور کار قرار گیرد خواند و با تأکید بر اینکه مراتب اعتراض شدید جمهوری اسلامی ایران باید ابلاغ شود تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران ام‌القرای جهان اسلام است و باید در روابط کشورمان با فرانسه تجدیدنظر انجام شود. 
 
 
وی با بیان اینکه کشورهایی که خود مدعی آزادی بیان هستند حتی اجازه نمی‌دهند کسی در مورد هولوکاست حرفی به زبان بیاورد ابراز داشت: همانطور که ما با تمام تحریف‌هایی که انجام شده همچنان به کتاب انبیاء الهی احترام می‌گذاریم آن‌ها نیز موظفند در برابر مقدسات ما همین عمل را انجام دهند.
 
 
نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس توهین رییس‌جمهور فرانسه به پیامبر اکرم(ص) را امری که توسط تمام مسلمانان جهان محکوم می‌شود اعلام کرد و در مورد اینکه واکنش کشورمان نسبت به این موضوع باید چگونه باشد افزود: وزارت خارجه ضمن احضار سفیر فرانسه باید مراتب انزجار مردم ایران اسلامی را به وی ابلاغ کند.
 
 
عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس با تأکید بر اینکه وزارت امور خارجه هر جا که لازم است باید در راستای تجدیدنظر در روابط‌مان با کشور فرانسه اقدامات لازم و مقتضی را انجام دهد خاطرنشان کرد: بدون شک چنین حرکت‌هایی فقط عمق دشمنی و کینه‌توزی استکبار علیه اسلام را نشان می‌دهد.
 
کد خبر 988787

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha