۴۵۰۰ دُز واکسن آنفلوآنزا  وارد گیلان شد

حیدر زاده از ورود موجی از بیماری آنفلوآنزا به گیلان خبر داد و گفت: چهار هزار و ۵۰۰ دز واکسن آنفلوآنزا در سومین محموله وارد گیلان شده است.

به گزارش خبرگزاری خبرگزاری شبستان از رشت، «آبتین حیدرزاده» امروز(یک‌شنبه، ۱۱ آبان) در جمع خبرنگاران از دریافت و توزیع دو مرحله محموله واکسن آنفلوآنزا در گیلان خبر داد و اظهارکرد: تاکنون 36 هزار دُز واکسن آنفلوآنزا در گیلان به گروه‌های پرخطر به‌صورت رایگان تزریق‌شده است.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از پیگیری‌های مکرر دریافت مرحله سوم واکسن آنفلوآنزا  در گیلان خبر داد و گفت: چهار هزار و 500 دُز واکسن دیگر نیز به گیلان وارد شده و به‌زودی بین گروه‌های پرخطر توزیع و تزریق می‌شود.


وی با اشاره به گروه‌های دریافت‌کننده واکسن آنفلوآنزا جدید، تصریح کرد: در این مرحله زنان باردار، مادران تازه زایمان کرده، زندانیان، نیروهای انتظامی و نظامی شاغل در مراکز بهداشتی و درمانی، سالمندان و کودکان واکسینه خواهند شد.


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با بیان اینکه تاکنون تست مثبت مبتلا به آنفلوآنزا در گیلان نداشته‌ایم، افزود: علائم سندروم شبهه آنفلوآنزا در استان با توجه به مراجعه مردم به مراکز درمانی و بیمارستانی دیده‌ شده و به نظر می‌رسد موجی از آنفلوآنزا در حال وارد شدن به گیلان است.


وی با بیان اینکه بهداشت گیلان در حال نمونه‌گیری و تست از بیماران مشکوک به بیماری شبهه آنفلوآنزایی است، گفت: باید بر اساس نتایج آزمایش‌ها، نوع آنفلوآنزا شناسایی و مقدمات لازم جهت پیشگیری و درمان آن در استان از سر گرفته شود.


حیدرزاده با اشاره به شباهت آنفلوآنزا با کرونا، گفت: توصیه‌های بهداشت در جهت پیشگیری از آنفلوآنزا همان رعایت الزامات به جهت پیشگیری از کرونا ویروس جدید است و این می‌طلبد تا مردم بیش‌ از پیش نسبت به رعایت پروتکل‌های بهداشتی دقت کنند.

کد خبر 988808

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha